شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#اصلاح طلبان#رئیسی

بیقراری اصلاح طلبان برای استیضاح وزرای دولت رئیسی

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مشرق نوشت: روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «استیضاح پشت پرده دارد؟» نوشت:«هنوز از نامه بیش از 200 نماینده مجلس یازدهم به ابراهیم رئیسی و دعوت او برای نامزدشدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، 10 ماه نگذشته که سیب سیاست‌ورزی هزار چرخ خورده و چند وزیر کابینه دولت سیزدهم در زیر تیغ استیضاح همان نمایندگان قرار گرفته‌اند».

در ادامه این مطلب آمده است:«هرچند معاون پارلمانی رئیسی از تعامل مجلس و دولت می‌گوید و بحث استیضاح را جدی نمی‌داند اما هرروز که می‌گذرد یک وزیر به فهرست وزرای در معرض استیضاح اضافه می‌شود. وزیر «صمت» آخرین وزیری است که در کنار وزرای «اقتصاد»، «بهداشت» و «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» به فهرست اضافه شده است».

«حسین مرعشی» دبیرکل حزب کارگزاران در مصاحبه با شماره 29 دی روزنامه سازندگی اذعان کرده که دلار 4200 تومانی، «استخوانی در گلو» است. پیش از آن نیز «عباس عبدی» فعال اصلاح طلب در توئیتی نوشته بود:«دو پوست موز زیر پای دولت(رئیسی) است. اول ادامه دلار ۴۲۰۰ تومانی. دوم حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی. انتخاب کنید که کدام گام را برخواهید داشت؟». این در حالی است که روزنامه های اصلاح طلب از جمله روزنامه سازندگی در سال 97 و در مقطعی که کارشناسان اقتصادی و صاحبنظران با دلایل فنی و منطقی با دلار 4200 تومانی مخالف بودند، تصویر جهانگیری را در لباس «سوپرمن» منتشر کرده و مدعی بودند که دلار 4200 تومانی(دلار جهانگیری) فتح الفتوحی اقتصادی را رقم خواهد زد.

دلار 4200 تومانی تنها یک قلم از میراث اقتصادی دولت روحانی برای دولت سیزدهم است. میراثی که حامیان سابق آن، از آن به عنوان پوست موز زیر پای دولت و استخوان در گلو نام می برند. نقدینگی سرسام آور، تورم 42 درصدی، بدهی عظیم و...بخش های انکارناشدنی میراث دولت روحانی است.

حالا جریان اصلاح طلب به عنوان بانیان کارنامه دولت روحانی و عاملان مشکلات فعلی، با پاک کردن صورت مسئله، در پی استیضاح وزرای دولت سیزدهم هستند. هیچکس منکر نقش نظارتی مجلس نیست. قرار هم نیست که نقاط ضعف کارنامه دولت رئیسی نادیده گرفته شود. اما اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، در حال حاضر دولت سیزدهم در همین چند ماهه کارنامه قابل دفاعی ارائه کرده است. کارشناسان و صاحبنظران نیز نظرات و انتقادات خود را بیان می کنند و دولت رئیسی نیز برخلاف دولت روحانی که منتقدان را به جهنم حواله داد، همیشه از انتقاد استقبال می کند.

در این میان، جریان اصلاح طلب به عنوان بانی و عامل اصلی مشکلات موجود به هیچ عنوان حق ندارد که در جایگاه شاکی و منتقد بنشیند.