شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لاغری#جنرال موتورز

اطلاعات کامل در مورد رژیم لاغری جنرال موتورز

اطلاعات کامل در مورد رژیم لاغری جنرال موتورز

یکی از رژیم‌هایی که شاید اسم آن به گوش شما خورده است، رژیم جنرال موتورز است.

به گزارش بهداشت نیوز، بسیاری از افراد این رژیم را به‌دلیل کوتاه‌بودن مدت‌زمان رعایت رژیم و لاغری سریع دوست دارند. شما با این رژیم تنها در ۷ روز می‌توانید بین ۴.۵ تا ۷.۵ کیلو وزن کم کنید، اما به این نکته هم دقت داشته باشید که این رژیم کم کالری و کاهش وزن زیاد در مدت کم، بدون عوارض نیست.

اگر می‌خواهید با رژیم لاغری جنرال موتورز بیشتر آشنا شوید، در این مطلب همراه ما باشید تا برنامه غذایی ۷ روزه آن را به شما معرفی کنیم و درمورد مزایا و معایب این روش اطلاعاتی کسب کنید.

درصورتی‌که به دنبال یک رژیم لاغری اصولی هستید و می‌خواهید طبق شرایط و سن خود رژیم غذایی سالمی را دنبال کنید، باید به متخصص تغذیه مراجعه کنید.

رژیم جنرال موتورز چیست؟

انواع مختلف رژیم لاغری وجود دارد که هرکدام ممکن است برای یک فرد مناسب باشد و برای فرد دیگر علاوه بر نداشتن تأثیر مثبت، تأثیر منفی هم داشته باشد. یکی از رژیم‌های لاغری که افراد زیادی طرفدار آن هستند، رژیم جنرال موتورز است. رژیم جنرال موتورز یک برنامه غذایی ۷ روزه است که می‌توان با رعایت آن در یک هفته بین ۴.۵ تا ۷.۵ کیلوگرم وزن کم کرد.

شاید تاریخچه این رژیم غذایی برای شما جالب باشد. در سال ۱۹۸۷ شرکت جنرال موتورز برای مبارزه با چاقی و سلامت کارکنان خود این رژیم ۷ روزه را برنامه‌ریزی کرد. کارکنان شرکت در پایان هفته اول توانستند تا ۷.۵ کیلوگرم وزن کم کنند. آنها باید در روزهای مختلف از گروه‌های غذایی کم کالری استفاده می‌کردند.

رژیم جنرال موتورز یکی از معروف ترین رژیم های غذایی است که برای کاهش وزن سریع و ازبین‌بردن چربی‌های بدن استفاده می‌شود. در این رژیم مواد مغذی ساده وجود داشته و مصرف قند پایین می‌آید. اما سؤال اصلی این است که آیا این رژیم بسیار کم‌کالری کاملا اصولی و سالم است یا احتمال دارد به بدن آسیب وارد کند؟

مزایا و معایب رژیم لاغری جنرال موتورز

رعایت رژیم غذایی بسیار کم‌کالری می‌تواند تأثیر بسیار زیادی روی لاغری داشته باشد. اما این کاهش وزن سریع می‌تواند به بدن آسیب وارد کند و مضر باشد. در ادامه مزایای این رژیم که طرفداران آن ذکر کرده‌اند و معایب و عوارض آن را توضیح می‌دهیم تا باتوجه‌به نقاط مثبت و منفی رژیم جنرال موتورز بتوانید تصمیم بگیرید که این برنامه غذایی را دنبال کنید یا نه؟
مزایای رژیم لاغری جنرال موتورز

طرفداران رژیم غذایی جنرال موتورز به دلایل زیر این رژیم را دنبال می‌کنند

    کالری کم: کاهش وزن با نسبت تعداد کالری‌هایی که مصرف می‌کنید و تعداد کالری‌هایی که می‌سوزانید، تعریف می‌شود. زمانی که رژیم غذایی کم‌کالری را دنبال می‌کنید، بدن شروع به سوزاندن چربی می‌کند و کاهش وزن را تجربه خواهید کرد.
    افزایش متابولیسم: در این رژیم ادعا می‌شود که برنامه غذایی آن متابولیسم را افزایش می‌دهد و بدن را در موقعیت چربی‌سوزی قرار می‌دهد. البته هیچ نوع تحقیقی وجود ندارد که این ادعا را ثابت کند.

    غذاهایی با کالری منفی: در این رژیم غذاهایی با کالری منفی وجود دارد. این نوع غذاها کالری کمتری نسبت به کالری لازم برای هضم و پردازش خود دارند و به همین دلیل به آنها غذاهای کالری منفی می‌گویند.
    سم‌زدایی خوب: مواد غذایی موجود در این برنامه غذایی کاملا سالم است. غذاهای سالم و هیدراته‌ماندن بدن به دفع سموم کمک می‌کند.
    بهبودی هضم غذا: در این برنامه غذایی میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد که فیبر رژیم را تأمین می‌کنند. فیبر به بهبودی حرکت روده و هضم غذا کمک می‌کند. یک شخص در رژیم غذایی با ۲۰۰۰ کالری باید حدود ۲۵ گرم فیبر مصرف کند.

برخی منابع ادعا می‌کنند، افرادی که این رژیم را دنبال کرده‌اند، علاوه بر کاهش وزن سریع، نتایج چشمگیر دیگری را تجربه کرده‌اند. از جمله:

    بهبود کیفیت و ظاهر پوست
    بهبود خلق‌وخو
    هضم و متابولیسم بهتر
    سم‌زدایی
    درمان سندرم روده تحریک‌پذیر و یبوست. 

عوارض رژیم جنرال موتورز

برای بسیاری از افراد کاهش وزن در سریع‌ترین زمان بسیار جذاب است. اما نباید خطرات و عوارض رژیم غذایی جنرال موتورز را نادیده گرفت. مهم‌ترین معایب این رژیم عبارت‌اند از:

    فاقد مواد مغذی مهم: در این رژیم گروه‌های غذایی مهم مانند چربی‌های سالم و پروتئین به‌اندازه کافی مصرف نمی‌شوند. برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری هم حذف می‌شوند. بدن برای عملکرد بهتر به چربی‌های غیراشباع سالم نیاز دارد. همچنین مصرف پروتئین بیشتر باعث کاهش وزن و کاهش سطح کلسترول و گلوکز می‌شود. اما در این رژیم پروتئین کافی نبوده و احساس گرسنگی را در پی دارد.
    کاهش وزن کوتاه‌مدت: این رژیم برای طولانی‌مدت به‌هیچ‌وجه مناسب نیست. به همین دلیل پس از قطع رژیم احتمال بازگشت وزن زیاد است. در این رژیم سبک زندگی تغییر نکرده و خوردن مواد غذایی سالم آموزش داده نمی‌شود. به همین دلیل تأثیر آن کمتر است.

سایر خطراتی که دررابطه‌با این رژیم ذکر شده‌است، عبارت‌اند از:

    کم‌آبی بدن
    ضعف عضلانی
    خستگی
    سردرد
    عملکرد ضعیف بدن حین ورزش

رژیم جنرال موتورز اصلی چگونه است؟

در رژیم لاغری جنرال موتورز گروه‌های غذایی مختلف در ۷ روز گنجانده شده‌اند و هر روز قوانین خاص خود را دارد. مواد غذایی اصلی در این رژیم، گوشت، شیر، میوه و سبزیجات است. برنامه غذایی باید طوری چیده شود که وعده صبحانه بزرگ، ناهار متوسط و شام کوچک باشد.

در برنامه غذایی نباید نوشیدن آب را فراموش کرد. آب به هضم غذا و جلوگیری از خستگی کمک می‌کند. در هر وعده غذایی باید ۲ تا ۳ لیوان آب مصرف کنید. شما می‌توانید همراه با انجام این رژیم غذایی ورزش را هم در برنامه خود قرار دهید. البته در روزهای اول باید ورزش‌های سبک مانند یوگا انجام داد. در روز سوم می‌توان پیاده‌روی یا سایر تمرینات هوازی با شدت کم را به برنامه اضافه کرد. در روز ۵ تا ۷ هم انجام ورزش‌های قدرتی مناسب است.

نکاتی در مورد رژیم جنرال موتورز

برای رعایت رژیم جنرال موتورز و انجام روش دقیق آن باید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

    در رژیم غذایی باید مقدار کافی آب بنوشید تا دچار کم‌آبی نشوید.
    برای نتیجه بهتر باید رژیم را خیلی جدی دنبال کنید و خارج از برنامه چیزی مصرف نکنید.
    سبزیجاتی مانند گل کلم، کاهو، کلم، هویج، فلفل دلمه‌ای و پیاز بسیار توصیه می‌شوند.
    باید در رژیم غذایی شما میوه‌هایی مانند هندوانه، خربزه، پرتقال، طالبی، سیب و انواع توت گنجانده شوند.
    در این رژیم فقط مصرف قهوه سیاه و چای سبز مجاز است.
    وعده‌های غذایی کوچک را در برنامه قرار دهید تا هوس مواد غذایی غیرضروری نکنید.

منبع: doctoreto