شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#خاورمیانه

ابراز نگرانی سازمان ملل از ادامه خشونت‌ها در سرزمین‌های اشغالی

ابراز نگرانی سازمان ملل از ادامه خشونت ها در سرزمین های اشغالی

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه از ادامه خشونت ها در سرزمین های اشغالی ابراز نگرانی کرد.

به‌ گزارش مشرق، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی گفت که تور ونسلاند، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه می گوید که خشونت‌ها در سراسر سرزمین اشغالی فلسطین، از جمله خشونت شهرک‌نشینان، به کشته شدن تعداد زیادی منجر می‌شود و خطر تشدید تنش‌ها را افزایش می‌دهد.

وی افزود: تور ونسلاند هشدار داد که فعالیت های شهرک سازی، تخریب خانه ها و اخراج  فلسطینیان از خانه هایشان ادامه دارد که باعث افزایش ناامیدی شده و چشم انداز یک راه حل از طریق مذاکره را کاهش می دهد.

دوجاریک توضیح داد: نماینده سازمان ملل همچنان نگران اخراج احتمالی تعدادی از خانواده‌های فلسطینی از خانه‌هایی است که برای دهه‌ها در آنها زندگی کرده اند. این خانه ها در محله‌های شیخ جراح و سیلوان در بیت‌المقدس شرقی هستند و  این اقدامات خطر تشدید خشونت را افزایش می دهند.

دوجاریک یادآور شد هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل از مقامات اسرائیلی خواست در راستای تعهدات بر اساس قوانین بین المللی، به آواره کردن و اخراج فلسطینی ها پایان دهند و برای قادر ساختن فلسطینی ها به ساختن تعداد بیشتری از منازل، طرح های لازمه را تصویب کنند.

به گفته وی، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل بار دیگر بر نیاز فوری به رویکردی هماهنگ برای رسیدگی به موانع سیاسی، اقتصادی و نهادی که مسیر دسترسی به یک روند صلح معنادار را مسدود می کنند، تأکید کرد.

منبع: ایرنا