شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای نگهبان#معلمان

آخرین وضعیت بررسی رتبه بندی معلمان در شورای نگهبان

رتبه بندی معلمان در هزارتوی نا تمامی اسیر شده است و شورای نگهبان هم آن را به مجلس برگرداند. وزیر آموزش‌ و پرورش وعده داد که هر زمان رتبه‌بندی معلمان ابلاغ شود، آن را اجرایی می‌کنیم.

وزیر آموزش‌ و پرورش با در حال رفع بودن ایرادات شورای نگهبان به لایحه رتبه‌بندی معلمان توسط نمایندگان مجلس، گفت: هر زمانی که قانون به ما ابلاغ شود، آن را اجرایی می‌کنیم و دوستان ما در وزارت آموزش‌ و پرورش در حال تدوین آیین‌نامه‌ها هستند.

یوسف نوری، وزیر آموزش‌ و پرورش عصر امروز در حاشیه بازدید از مدارس منطقه بادرود، اظهار کرد: به لایحه رتبه‌بندی معلمان از سوی شورای نگهبان ایراداتی گرفته‌ شده و نمایندگان مجلس در حال رفع اشکالات شورای نگهبان هستند.

وی افزود: هر زمانی که قانون به ما ابلاغ شود، آن را اجرایی می‌کنیم و دوستان ما در وزارت آموزش‌ و پرورش در حال تدوین آیین‌نامه‌ها هستند.

نوری در خصوص محرومیت دانش‌آموزان از فضای مجازی در ایام کرونا گفت: باید از طریق فضای مجازی و حضوری نقصان آموزش را به طریق منطقی پرکنیم و دانش‌آموزان این فرصت را پیدا کنند که نقصان آموزشی آنها جبران شود.

وزیر آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: ممکن زمان سال تحصیلی افزایش یابد تا فرصت از دست‌ رفته جبران شود و باید معلمان حضور در کلاس را جدی بگیرند و دانش‌آموزان با حضور در مدارس فرصت ازدست‌رفته را جبران کنند.

وی در مورد اسکان فرهنگیان در ایام نوروز گفت: با توجه به فعالیت هتل و اسکان و سفر در کشور ما هم باید از این مورد بهره‌مند شویم و آنچه در جامعه در خصوص سفر و اسکان در ایام نوروز در جامعه انجام شود، ما هم آن را انجام خواهیم داد.

وزیر آموزش و پرورش با تعطیلی مدارس مخالف است؟

وزیر آموزش و پرورش گفت: تعطیلی مدارس زمان زیادی طول کشید و ما نباید تا به این حد مدارس را تعطیل می‌کردیم و خوشبختانه مدارس به ویژه مدارس روستایی بازگشایی شدند.

یوسف نوری با اشاره به اهداف سفر به منطقه کاشان و نطنز و بادرود اظهارکرد: تعطیلی مدارس زمان زیادی طول کشید و ما نباید تا به این حد مدارس را تعطیل می‌کردیم و خوشبختانه مدارس به ویژه مدارس روستایی بازگشایی شدند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی کردیم تا خلاءهای آموزشی را به طریق حضوری و از طریق فضای مجازی پر کنیم، افزود: این موضوع ممکن است زمان آموزش را طولانی‌تر کند اما خلاءهای ایجادشده جبران می‌شود؛ در خصوص رتبه‌بندی معلمان نیز شورای نگهبان ایراداتی گرفته که در تلاش هستیم موارد رفع و در حال تهیه و تدوین آئین‌نامه‌ها هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان عزیز آموزش حضوری را جدی بگیرند تا زمان از دست رفته به واسطه شیوع کرونا جبران شود، ابرازکرد: دانش‌آموزان نیاز به آموزش حضوری و دیدار چهره به چهره با آموزگار خود هستند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش حامیان خوبی به نام خیران را دارد که باید از آنان به نحو مطلوب استفاده کرد، گفت: در زمینه اسکان نوروزی نیز با توجه به شرایط و تصمیمات اتخاذ شده عمل می‌شود و امیدواریم با بهبود شرایط بتوانیم خدمات شایسته‌ای به جامعه فرهنگیان در تعطیلات عید نوروز ارائه دهیم.

 

منبع: خبر آنلاین