شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#موزه هنرهای معاصر

تمامی موزه‌های معتبر دنیا وب سایتی رسمی دارند که اخبار و اطلاعات برنامه‌های موزه، راه‌های ارتباطی، اطلاعات درباره آثار گنجینه و درگاه خرید انلاین بلیت برای بازدید در ان‌ها قابل دسترسی است و منبعی معتبر برای تهیه اخبار فرهنگی و هنری هستند. پیش از مرمت و بازگشایی موزه هنرهای معاصر تهران این موسسه فرهنگی وب سایت فعالی نداشت اما سال گذشته در نشست خبری بازگشایی موزه هنرهای معاصر اعلام شد در طول زمان مرمت موزه، اطلاعات اثار گنجینه ثبت شد و بر وب‌سایت موزه قرار گرفت تا در دسترس همگان باشد. وب سایتی که می‌تواند مرجعی معتبر برای پژوهشگران و خبرنگاران در سراسر جهان باشد.

هنرام‌روز: به دلیل اینکه برخی از مهم‌ترین و ارزشمندترین اثار هنری جهان از هنرمندانی چون ون‌گوگ، سزان، مونه، پیکاسو، پولاک، وارهول، دیوید هاکنی، البرتو جاکومتی و ... در گنجینه این موزه نگهداری می‌شود. 

اما این وب سایت به ادرس tmoca.com بدون اطلاع رسانی عمومی مدتی (مشخص نیست چه مدت) است که در دسترس نیست. در حال حاضر اطلاع رسانی موزه تنها از طریق اینستاگرام که برخی از پست‌های ان هم تنها توضیح فارسی دارد، صورت می‌گیرد و شاید موزه هنرهای معاصر تهران تنها موزه‌ی معتبر جهان باشد که وب سایت فعالی ندارد!

چرا موزه‌ای که گنجینه‌ای مهم و معتبر از هنر مدرن و معاصر جهان را در خود دارد که ارزشش چند ده میلیارد دلار تخمین زده می‌شود فاقد وب‌سایت رسمی اطلاع‌رسانی‌ست که هزنیه‌ش چند هزار دلار بیشتر نیست و برای اطلاع رسانی تنها به اینستاگرام بسنده می‌کند؟

در تاریخ ۷ بهمن ۱۳۹۹ در نشست خبری بازگشایی موزه هنرهای معاصر، اقای هادی مظفری مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی اعلام کرد: « دو سال و نیم پیش قراری گذاشتیم مبنی بر اینکه آثار موزه هنرهای معاصر شناسنامه‌دار شوند و در دسترس عموم قرار گیرد. در طول ۴۰ سال گذشته امکان دسترسی عمومی و آثار گنجینه فراهم نبود اما هم اکنون بانک اطلاعاتی موزه ایجاد شده است و ۳۲۸۲ اثر که شماره اموال دولتی بر آنها حک شده است بر روی سایت موزه قرار گرفته‌اند. این سامانه از شب گذشته ششم بهمن‌ماه فعال شده و در دسترس مخاطبان قرار دارد و همه اطلاعات درباره آثار به صورت شفاف در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است تا نگرانی‌های جامعه هنری درباره گنجینه موزه هنرهای معاصر برطرف شود. این سامانه در ماه‌های آینده کامل‌تر خواهد شد و اطلاعات آرشیوی همه فعالیت‌های موزه شامل نمایشگاه‌ها، انتشارات، سینماتک و... از ابتدای تاسیس موزه تا به حال بر روی سایت قرار خواهد گرفت.»

در کمتر از یکسال حالا نه از سایت موزه خبر است نه بانک اطلاعات گنجینه و نه حتی یک اطلاع‌رسانی ساده. (اگر هم مساله فنی برای وب‌سایت رخ داده که لازم است موضوع اطلاع‌رسانی شود و آنهم نهایت یک اختلال چند ساعته باید باشد)