به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری برنا؛ ساعاتی پیش کارکنان آتش نشانی به منظور پیگیری مطالبات خود در مقابل ساختمان شورای شهر تهران تجمع کردند و این اعتراضات آتش نشانان در خیابان بهشت درست در سالگرد حادثه پلاسکو روی داده و به دنبال رسیدن به حق و حقوق عادلانه خود هستند. مشکلاتی مانند اجاره نشینی و کار طاقت فرسایشان و خطری که همواره تهدیدشان می‌کنند از جمله حرف مشترک آتش نشانان بود.

با حضور در میان کارکنان آتش نشانی معترض درباره مطالبات و خواسته‌هایشان از شهرداری تهران پرسیدیم، یکی از آتش نشانان در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت که ما آتش‌نشانان بی انصاف نیستیم و دوست نداشتیم این چنین اعتراضی را داشته باشیم، بارها مطالبتمان را مطرح کردیم اما نتیجه بخش نبوده است به شورای قبل حرف‌هایمان را زدیم اما نتیجه نگرفتیم، به اعضای جدید شورای شهر حرف‌هایمان را زدیم اقداماتی انجام دادند اما کافی نبود.

این آتش‌نشان معترض در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید که گلایه‌های ما در بحث معیشتی است و ما خودمان می‌دانیم کشور درگیر تورم است اما ما هم تحت فشار هستیم، سفره‌های ما هر روز کوچک‌تر می‌شود مجبور هستیم اطراف تهران خانه اجاره کنیم، تا 5.6 سال پیش مشکلات معیشتی نداشتیم اما حالا زندگی سخت شده است، یکی دوسال پیش وعده وعیدهایی را شنیدیم اما نتیجه نداشت. امروز دیگر تصمیم گرفتیم با همکاران محترمانه در مقابل شورای شهر و شهرداری جمع شویم و حرف‌هایمان را منتقل کنیم، ما سیاسی نیستیم و با نهاد خاصی هم مشکلی نداریم فقط می‌گوییم کمکمان کنید، ما همان آتش نشانانی هستیم که بارها در دل آتش رفته‌ایم و تعهد خودمان را نسبت به کار ثابت کرده‌ایم.

آتش نشانان

یکی دیگر از آتش نشانان معترض درباره حقوقشان، بیان کرد: کف حقوق یک آتش نشان 8 میلیون تومان و میانگین حقوق آتش نشانان 11 میلیون تومان است و این نسبت به کاری که ما انجام می‌دهیم و با جانمان بازی می‌کنیم رقم زیادی نیست، حتی می‌دانیم که شما خبرنگاران از ما کمتر می‌گیرید اما کار آتش نشانان با سایر مشاغل متفاوت است، وقتی به حادثه می‌رویم بازگشتمان معلوم نیست. الان به ما آتش نشانان سختی مشاغل تعلق نگرفته است این دست مجلس بوده و باید نمایندگان مجلس ورود پیدا کنند، اگر سختی کار تایید شود می‌دانید چه قدر مشکل ما آتش نشانان کم می‌شود؟ درحال حاضر یک آتش نشان با 20 سال سابقه بازنشسته شود از حقوقش کم خواهد شد با حوادث سنگین و بزرگی که در تهران رخ می‌دهد چه طور می‌توانیم تا 30 سال کار کنیم؟ سایر مشاغل سخت و زیان آور وقتی با 20 سال سابقه بازنشسته می‌شود و حقوق 30 سال را دریافت می‌کند درحالی که برای ما آتش نشانان شرایط اینطور نیست. می‌گوید که چون بیمه ما تامین اجتماعی نیست و بیمه شهرداری هستیم نمی‌توانیم از شرایط مشاغل سخت بهره مند شویم، این انصاف نیست!

این آتش نشان در بخش دیگر صحبت‌ها خود گفت که هنوز در بحث اطلاق عنوان "شهید خدمت" آتش نشانان مشکل دارند روز گذشته یکی از اعضای شورای شهر تهران اعلام کرد که این مشکل رفع شده اما هنوز چیزی به گوش ما نرسیده است.

گفتنی است؛ علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران به میان تجمع کنندگان آتش نشانی رفته و با آنان به گفت‌وگو پرداخته بود.

انتهای پیام/