به گزارش برنا از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، حلیمه یعقوب رئیس جمهور سنگاپور در این مراسم که به شکل برخط برگزار شد با تبریک به سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران، با یادآوری سفرش به تهران در سال ۲۰۱۴ در جایگاه رییس مجلس، از سفر مجدد به ایران به عنوان رئیس جمهور سنگاپور پس از گذر از  همه گیری کرونا استقبال کرد.  

 

بهنام بلوریان سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن ابلاغ سلام گرم آیت‌الله دکتر رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به خانم حلیمه یعقوب، با اشاره به قریب به پنج دهه روابط دیپلماتیک دوستانه بین دو کشور اظهار امیدواری کرد که با بهرمندی از ظرفیت‌های موجود و اراده مشترک، مناسبات دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

وی همچنین با اشاره به «سیاست نگاه به شرق»، علاقه جمهوری اسلامی ایران به توسعه همکاری‌ها با کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله سنگاپور را خاطرنشان کرد.

بلوریان همچنین درباره مذاکرات هسته ای جاری در وین، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران  معتقد است این مذاکرات در صورت تأمین حقوق مردم ایران و لغو تحریم‌ها، می‌تواند موفقیت آمیز باشد.  

رئیس جمهور سنگاپور در پایان این دیدار ضمن ابلاغ سلام گرم و صمیمانه خود به آیت‌الله دکتر رئیسی و با آرزوی موفقیت برای سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران  در انجام مسئولیت‌های محوله و گسترش روابط دو کشور، حمایت سنگاپور از مذاکرات جاری وین در موضوع برجام را اعلام داشت و ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات در سایه قوانین بین المللی منجر به نتیجه مطلوب شود.

سفیر ایران استوارنامه خود را تقدیم رئیس‌جمهور سنگاپور کرد