شهرخبر

تحقق بودجه سال ۱۴۰۰ مس باهنر در عملکرد ۹ ماهه

کدخبر: 470218
سود خالص مس باهنر ۹۱درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافت و از هزارمیلیارد تومان عبور کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازدنیای اقتصاد:  این شرکت در ۹ ماه منتهی به ۳۰ آذر ماه سال ۱۴۰۰ موفق به افزایش ۹۱درصدی در شاخص سود خالص شد و فروش محصولات این شرکت ۲۵.۲۰۹ تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته توانسته شاخص‌های اصلی بودجه سال ۱۴۰۰ را در ۹ ماه تحقق بخشد. سودآوری ناشی از صادرات این شرکت نسبت به فروش‌های داخلی سهم قابل توجهی در سودآوری شرکت داشته است.

 صادرات شرکت در این مدت با ۳.۶۹۶ تن، رشد ۲۹۵درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و این در حالی است که رشد صادرات ارزی این شرکت ۴۵۶درصد بوده است. تولید محصولات این شرکت معادل ۲۳.۶۷۳ تن بوده و با توجه به استفاده حداکثری ظرفیت خطوط تولید با رشد ۹درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۰۰درصد بودجه را تحقق بخشیده است.  سود عملیاتی این شرکت طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۰ نیز با رشد ۷۵درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۲هزار و ۵۶۷ میلیارد و ۳۰۶میلیون ریال رسیده است.

 مس باهنر توانسته است در بین تمامی شرکت‌های تابعه صدر تامین بیشترین سوددهی را از آن خود کند و همچنان  روند روبه رشد این شرکت در ماه‌های پایانی سال و تحقق کامل بودجه و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تولید و فروش و صادرات شرکت مس باهنر قابل پیش‌بینی است.