شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارگردان#فیلم سینمایی

وزیر دفتری: «بی‌رویا» رازآمیز و متفاوت از سینمای رایج کشور است


وزیر دفتری: «بی‌رویا» رازآمیز و متفاوت از سینمای رایج کشور است

کارگردان فیلم سینمایی «بی‌رویا» می‌گوید فیلمش به موضوع هویت می‌پردازد و تلاش کرده تا با ژانری متفاوت در سینمای کشور از جریان رایج در فیلم‌های اجتماعی فاصله بگیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آرین وزیر دفتری کارگردان فیلم سینمایی «بی رویا» درباره ژانر و فضای فیلم خود که در چلهمین جشنواره فیلم فجر راه یافته است بیان کرد: فیلم من بر خلاف فضا و جریان رایج فیلم‌های سینمایی‌مان که عموماً اجتماعی است، جنبه‌های فردی و معمایی دارد که بنظرم توانسته نسبت به فیلم‌های روز کشور متفاوت باشد.

او در توضیحات خود بیان کرد که بنظرم مهم‌ترین مشکل سینمای اجتماعی ایران، تقلیدگرایی از یک فیلم و جریانی است که به شهرت می‌رسد و برای مدتی همه فیلمسازان تلاش می‌کنند تا مانند او فیلم بسازند. بنظرم باید کارگردان ریسک داشته باشد و فیلمنامه‌ای جذاب و با فضایی تازه و متفاوت با سینمای مرسوم را بسازد.

وزیر دفتری ادامه داد: البته برای این منظور باید تهیه‌کننده‌ها نیز ریسک داشته باشند و همچنین برخی از سیاست‌های سینمایی با کارگردان همراهی بیشتری کنند. در غیر این صورت فیلمساز زمانی که می‌بیند فیلمش مورد توافق تهیه‌کننده قرار نمی‌گیرد به چرخه تکراری سینما بازمی‌گردد. در نظر داشته باشیم بیشتر فیلم‌های مهم سینمای ما محصول ریسک کردن بوده است.

او درباره داستان فیلم خود گفت: داستان فیلم درباره زوجی است که در آستانه مهاجرت قرار دارند که یکباره با دختری بی‌نام و نشان بنام رویا ربرو می‌شوند و در ادامه اتفاقات عجیبی برای آنان رخ می‌دهد.

این کارگردان سینما درباره اینکه نگاه فیلم درباره مهاجرت چگونه است پاسخ داد: در واقع فیلم به موضوع مهاجرت نمی‌پردازد و بیشتر مهاجرت بهانه‌ای است که با موضوع مهم‌تری به نام هویت روبرو شویم. بنظرم مخاطب بخاطر موضوع مهاجرت که در سینمای ایران به آن پرداخته شده است با داستان آشنایی روبرو می‌شود اما در نهایت با لایه‌های عمیق‌تری مواجه خواهد شد.

وزیر دفتری که اولین فیلم بلند سینمایی خود را می‌سازد درباره این تجربه بیان کرد که بنظرم خوش شناس بودم که توانستم با گروه حرفه‌ای کار کنم. همراهی با تهیه‌کننده‌های کاربلدی مانند آقای سعدی و سیدی و بازیگرانی که به من اطمینان کردند تا این فیلم را بسازم برایم خوشحال‌کننده است. با توجه به اینکه این کار اول بلند سینمایی من است، اگر ضعف و قوتی باشد بر عهده خود من خواهد بود.

او درباره میزان موفقیت فیلم خود در گیشه سینمای ایران گفت که «بی رویا» فیلمی است که مخاطب خاص ندارد بلکه برای عموم مخاطبین سینمای ایران ساخته شده است. البته افرادی که سینما را جدی دنبال می‌کنند از این فیلم لذت بیشترمی‌برند زیرا لایه‌های رازآلود و عمیقی دارد که سینماروهای جدی بیشتر آن را دوست دارند. البته زمان‌سنجی و تبلیغ خوب فیلم نیز در فروش فیلم سهیم است.

کارگردان فیلم «بی رویا» بیان کرد که آنچه که در سینما خواهیم دید اگرچه در اخذ پروانه ساخت کمی فراز و نشیب طی کرد اما در نهایت برای پروانه نمایش بدون مشکل پروانه خود را کسب کرد و با آنچه که می‌خواستم باشد نزدیک است.

وی در پایان درباره جشنواره فیلم فجر 40 بیان کرد که امسال با فضای متنوع‌تری در جشنواره روبرو خواهیم بود و فیلم «بی رویا» نیز تلاش کرده تا ژانر متفاوتی را به سینما بیاورد.

انتهای پیام/