به گزارش برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، هفته شانزدهم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران جام «سردار دل‌ها» فردا (پنج‌شنبه 30 دی‌ماه) با برگزاری 5 دیدار در شهرهای فارس، تهران (دو دیدار)، اصفهان و یزد پیگیری خواهد شد.

هفته شانزدهم لیگ برتر بانوان در حالی آغاز می‌شود که تاکنون صعود هفت تیم سایپا، ذوب‌آهن اصفهان، باریج‌اسانس کاشان، پیکان، مس رفسنجان، ستارگان فارس و مهرسان مشخص شده و نبرد حساس و دیدنی این هفته دو تیم ریف اصفهان و جوانان زرتشتی یزد ممکن است تکلیف آخرین سهمیه را مشخص کند.

شاگردان راحله آرا در ریف اصفهان تاکنون 4 برد و 11 امتیاز کسب کرده‌ و در جایگاه هشتم ایستاده‌اند. اگر اصفهانی‌ها این هفته در بازی خارج از خانه موفق به کسب پنجمین پیروزی شوند، تک سهمیه باقی‌مانده پلی‌آف به نام آن‌ها سند خواهد خورد. درغیر این‌ صورت بازی هفته هفدهم و یا هجدهم سرنوشت تیم صعود‌ کننده را مشخص خواهد کرد.

در صدر جدول اما جدال جذاب ذوب‌آهن برای پس گرفتن جایگاهش در صدر جدول از نارنجی‌پوشان سایپا دیدنی خواهد بود. از یک طرف شاگردان مریم هاشمی در تیم سایپا تمام توان خود را به کار خواهند گرفت تا در روز میهمانی در فارس، ستارگان را مغلوب کرده و جای پای خود را در رده نخست جدول حفظ کنند. در طرف دیگر ذوب‌آهن اصفهان که هفته گذشته نخستین باخت خود را مقابل باریج‌اسانس کاشان تجربه کرد تا شاهد از دست رفتن صدرنشینی باشد، در هفته شانزدهم هدفی جز پیروزی مقابل تیم قعرنشین بانوان ورامین ندارند و به نظر می‌رسد برای رسیدن به این هدف، کار سختی هم پیش رو نداشته باشند. مگر این‌که شاگردان نسرین خزانی که تاکنون موفق به برد و کسب امتیاز در لیگ برتر نشده‌اند، این هفته شگفتی‌ساز شوند. در حال حاضر سایپا و ذوب‌آهن 14 برد و 41 امتیاز دارند و در صورت پیروزی هر دو تیم در بازی‌های هفته شانزدهم مقابل رقبا، معدل ست و امتیاز دو تیم، تعیین‌کننده تیم صدرنشین خواهد بود.

دو تیم باریج‌اسانس کاشان و پیکان به عنوان تیم‌های سوم و چهارم جدول، هفته آرامی پیش رو دارند چراکه برد و باخت در بازی این هفته، تغییری در جایگاه این دو تیم ایجاد نخواهد کرد. کاشانی‌ها در خانه والیبال درحالی به مصاف مهرسان می‌روند که شاگردان اعظم عیدی در تیم مهرسان که 6 برد و 17 امتیاز دارند و در رده هفتم ایستاده‌اند، در صورت پیروزی شانس صعود به رده ششم جدول را دارند. البته به شرطی که ستارگان فارس (6 برد، 18 امتیاز و رده ششم) مقابل سایپا حرفی برای گفتن نداشته باشد.

در تقابل خانگی پیکان و مس رفسنجان هم شرایط مشابه باریج‌اسانس و مهرسان خواهد بود. به همان اندازه که پیروزی برای پیکان تغییری در جایگاه ایجاد نخواهد کرد اما باخت رفسنجانی‌ها که تاکنون 7 پیروزی و 22 امتیاز دارند، جایگاه این تیم در رده پنجم را به خطر خواهد انداخت.

**برنامه کامل هفته شانزدهم لیگ برتر والیبال زنان به قرار زیر است:

فارس، سالن ابوالفتحی، ساعت 14
ستارگان فارس – سایپا

تهران، خانه والیبال، ساعت 14
پیکان – مس رفسنجان

اصفهان، سالن ملت، ساعت 14
ذوب‌آهن اصفهان – بانوان ورامین

یزد، سالن یگانگی، ساعت 14
جوانان زرتشتی یزد – ریف اصفهان

تهران، خانه والیبال، ساعت 17
مهرسان – باریج‌اسانس کاشان

انتهای پیام//