شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ریاست جمهوری#رئیس جمهور

با تمرکز بر بحران مهاجرت؛

کاملا هریس به هندوراس می رود

کاملا هریس به هندوراس می رود

معاون ریاست جمهوری آمریکا قرار است حین شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید هندوراس، درباره مسائل مربوط به مهاجرت غیرقانونی هم صحبت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هیل، کاملاً هریس معاون ریاست جمهوری آمریکا قرار است برای شرکت در مراسم تحلیف «سیومارا کاسترو» رئیس جمهور جدید هندوراس، سفری به این کشور آمریکای لاتین داشته باشد.

قرار است در این سفر که برای ۲۷ ژانویه (۷ بهمن) تدارک دیده شده است، هریس درباره ارتقای روابط دوجانبه، همکاری‌ها در راستای افزایش رشد اقتصادی و همچنین ریشه یابی علل بحران مهاجرت صحبت کند.

این در حالی است که هریس به سهل انگاری در قبال مسائل مرزی به رغم وجود موج عظیمی از مهاجران غیرقانونی متهم است. همزمان گفته می‌شود که هسته راهبرد دولت جو بایدن دموکرات در قبال بحران مرزی جاری، تمرکز بر مشکلات اساسی کشورهای آمریکای لاتین است که اتباع آنها را به مهاجرت وادار می‌کند.

در دسامبر سال گذشته، هریس مدعی شد که کشورهای «مثلث شمالی» شامل سه کشور گواتمالا، هندوراس و السالوادور که جز منطقه آمریکای مرکزی تلقی می‌شوند، مساعدت‌های مالی جدیدی را با هدف سرمایه گذاری برای کاهش مهاجرت از منطقه و احیای اقتصادهایشان دریافت می‌کنند.

هریس در ژوئن سال گذشته هم سفری به مکزیک وگواتمالا داشت تا به زعم خود با مقامات این کشورها درباره علل مهاجرت غیرقانونی صحبت کند. وی در آنجا از مهاجران خواست به آمریکا نیایند چراکه بلافاصله بعد از ورود، به کشورهای مبدا بازگردانده خواهند شد.