شهر خبر

افشاگری عجیب معاون سابق رئیس جمهور درباره استقلال و پرسپولیس

مصطفی هاشمی طبا رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی می گوید بهترین کار برای تغییر وضعیت فعلی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال این است که آنها را منحل کنند!

افشاگری عجیب معاون سابق رئیس جمهور درباره استقلال و پرسپولیس

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

مصطفی هاشمی‌طبا در قامت معاون ۲ رییس جمهور ایران در دهه هفتاد رییس سازمان تربیت بدنی و مرد اول ورزش کشور بود. او هنوز با دقت پیگیر مسایل دو باشگاه پرطرفدار ایران که البته از همان زمان قرار بود به بخش خصوصی واگذار شود، هست.

هاشمی طبا در خصوص تغییر وضعیت مالکیتی سرخابی ها به خبرورزشی گفت : دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تراز مالی مثبتی ندارند و به شدت زیان ده هستند و با توجه به اینکه سرمایه آنها با میزان بدهی شان همخوانی ندارد، تنها یک راه دارند.

رییس سابق کمیته المپیک افزود: همان طور که قبلاً هم گفتم دو باشگاه پرسپولیس و استقلال باید اعلام ورشکستگی کنند و سپس پس به صورت قانونی منحل شوند تا فعالیتشان به شکلی که حالا وجود دارد به اتمام برسد.

پس از این باید سریعاً دو شرکت جدید با عنوان سهامی عام و یا حتی تحت عنوان تعاونی به ثبت برسانند و دوباره با ساختار و اساسنامه جدید حیات خود را شروع کنند به اعتقاد من فقط در این صورت است که می‌توان آنها را دوباره احیا کرد و به شکل قانونی وارد بورس نمود.