شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سنای آمریکا#دولت#کنگره آمریکا

نماینده سنای آمریکا خواستار آزادسازی منابع ارزی افغانستان شد

نماینده سنای آمریکا خواستار آزادسازی منابع ارزی افغانستان شد

نماینده کنگره آمریکا از دولت این کشور خواست تا منابع مسدود شده افغانستان را برای کمک به مردم این کشور آزادسازی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «برنی سندرز»، سناتور ایالت ورمونت در مجلس سنای آمریکا در حساب کاربری توئیتر خود با فاجعه آمیزخواندن اوضاع افغانستان، خواستار آزادسازی منابع مالی این کشور شد.

سندرز در توئیت خود نوشته است: «افغانستان با یک فاجعه انسانی روبرو است. من از دولت بایدن می‌خواهم که فوراً میلیاردها بودجه مسدود شده دولت افغانستان را برای کمک به جلوگیری از این بحران و جلوگیری از مرگ میلیون‌ها نفر آزاد کند.»

پس از اینکه طالبان در اواسط ماه اوت با پایان دادن به جنگ ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان قدرت را به دست گرفتند، این کشور در آستانه یک فاجعه انسانی قرار گرفته است.

میلیاردها دلار دارایی افغانستان توسط واشنگتن مسدود و کمک رسانی به این کشور به شدت مختل شده و بیش از نیمی از جمعیت با خطر قحطی مواجه هستند.

به گفته آژانس‌های امدادی، حدود ۴.۷ میلیون نفر در سال ۲۰۲۲ از سو تغذیه حاد در افغانستان رنج خواهند برد و از جمله ۱.۱ میلیون کودک با سو تغذیه حاد شدید مواجه خواهند شد.

دو روز پس از اینکه سازمان ملل متحد اعلام کرد در سال ۲۰۲۲ به ۵ میلیارد دلار کمک برای افغانستان نیاز دارد، گوترش از واشنگتن خواست تا در کمک به افغانستان برای جلوگیری از فروپاشی پیشگام باشد.

ماه گذشته، پس از هشدارهای مکرر مبنی بر اینکه بیش از نیمی از جمعیت افغانستان در زمستان امسال با کمبود شدید مواد غذایی مواجه هستند، کمک کنندگان بین المللی موافقت کردند که ۲۸۰ میلیون دلار به افغانستان کمک کنند.