شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#برجام

اسپرسو بورسان سه‌شنبه ۲۸ دی؛ آنچه سرمایه‌گذاران باید بدانند

کدام بخش‌های توافق احیای برجام آماده شده است؟

بورسان : بورس دیروز هم منفی به کار خود پایان داد. شاخص کل بورس افت ۴۳۰۰ واحدی (معادل ۰.۳ درصد) را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن هم با افت ۰.۴ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد به ۲۴۰۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودروسازان، شیمیایی‌ها و فلزات و در بین نمادها خودرو، پالایشی یکم و دارا یکم بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حقیقی‌ها همچنان در سمت فروش فعال‌تر بودند و خروج پول ۲۸۰ میلیارد تومانی را رقم زدند. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای وحافظح و کمنگنز بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در صنایع فلزات و بانک‌ها و نمادهای خودرو و فملی داشتند.

پنج فرمان رئیسی به نظام بانکی کشور: به بدهکاران بدحساب میدان ندهید؛ اسامی آنها را منتشر کنید و دستشان را قطع کنید./ در تسهیلات خرد به جای وثیقه و ضامن، اعتبارسنجی کنید./ واحد‌های تملک شده تولیدی را یا راه اندازی کنید یا واگذار./ سود مازاد دریافتی را پس بدهید./ حداکثر تا پایان سال کارگروهی به منظور بازنگری در نظامات و مقررات بانکی توسط بانک مرکزی تشکیل شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: مافیای خودرو یا دولتی یا وصل به دولت هستند.

صالح آبادی: هفته گذشته دستورالعمل انتشار رمزپول ملی و یا رمزریال بانک مرکزی در شورای پول و اعتبار تصویب و چهارچوب آن مشخص شد و انشاالله به زودی در عمل رمزریال بانک مرکزی اجرایی خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص تاکید رئیس جمهوری بر معرفی بدهکاران بانکی گفت: لیست بدهکاران عمده بانک‌ها در صورت‌های مالی بانک‌ها در سامانه کدال منتشر می‌شود.

قیمت دلار دیروز با افت ۱۵۰ تومانی تا کف ۲۷۲۵۰ تومان عقب نشست.

خطیب‌زاده درباره مذاکرات وین: بسیاری از جداول آماده شده و ستون‌های این جداول نیز آماده هستند. بخشی از پرانتزها پاکسازی شدند و توافقات درباره ایده‌ها تا حدود زیادی انجام شده و در حال تبدیل به کلمات هستند.

علی باقری که صبح دیروز وارد وین شد در نخستین دیدار خود با نمایندگان اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی دیدار کرد. هم زمان جلسات کارشناسی نیز در خصوص موضوعات مختلف جریان دارد.

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پاسخ به درخواست ایران برای ارائه ضمانت درباره عدم تکرار خروج از برجام ارائه راهکارهایی جهت اطمینان‌بخشی به ایران را بررسی می‌کند. ایده‌هایی که واشنگتن در حال بررسی آنها است مواردی مانند ارائه ضمانت‌نامه از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا به فهرستی از بانکها و شرکت‌های بین‌‌المللی را شامل می‌شود.

امیرعبدالهیان: بدنبال اتلاف وقت در مذاکرات وین نیستیم.

خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه: همچنان مسیری که باید توسط دولت کره‌جنوبی برای آزادسازی دارایی‌های ایران انجام شود، صورت نگرفته است.

خطیب زاده: به وزیر امور خارجه آمریکا توصیه میکنم که تمام همت و تلاش خود را برای پلن A قرار دهند و پلن B (برنامه جایگزین) به نفع هیچ کدام از کشور ها نیست. پلن B جمهوری اسلامی ایران هم احتمالا هیچ جذابیتی برای آمریکا ندارد.

خطیب‌زاده: اختلافات مهمی در وین باقیمانده و مهم‌ترین اختلاف، سرعت نامناسب طرف‌های مقابل به ویژه آمریکاست. در موضوعات فنی پیشرفت‌های قابل توجهی حاصل شده ولی در بحث رفع تحریم‌ها گفت‌وگوها منوط به تصمیمات سیاسی شده که در طرف مقابل معطل مانده است.

معاون اول رئیس مجلس دومای روسیه گفته ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در جمع قانونگذاران این مجلس سخنرانی خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه: ایران آمادگی گشایش سفارت خود را در عربستان دارد.

۲۰ فروند پهپاد و ۱۰ فروند موشک بالستیک ارتش و کمیته های مردمی یمن اهداف حساسی را در عمق خاک امارات هدف قرار دادند.

مرادی، کارشناس امور بانکی: با دستور امروز رئیس جمهور همه بانکهای دولتی و نیمه دولتی در مرحله اول به افراد خوش حسابی که حقوق بگیر و مستمری بگیر هستند با اعتبارسنجی و بدون ضامن و یا با حداقل ضامن تسهیلات ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی پرداخت خواهند کرد. این دستور احتمالا از هفته آینده اجرای خواهد شد.

وزیر نیرو در دیدار با مشاور نخست وزیر عراق: تهران برای تنظیم سند همکاری جامع در زمینه مبادلات تجاری با بغداد آمادگی دارد.

بازار سهامبانک مرکزیاخبار برجاماسپرسو بورسان