شهر خبر

کاپولا: بارها تا مرز اخراج از کارگردانی «پدرخوانده» پیش رفتم و تهیه‌کنندگان از انتخاب مارلون براندو ناراضی بودند!

به گزارش هنر ام‌روز، 50 سال از شاهکار «پدرخوانده» می‌گذرد، و فرانسیس فورد کاپولا با این مجموعه فیلم به یکی از مهمترین فیلمسازان تاریخ بدل شد، اما جالب است که او در گفتگو با امپایر به مناسبت اکران نسخه بازسازی‌شده این فیلم گفته بارها تا مرز اخراج پیش رفته است:«هر بار چیز متفاوتی من را نجات می‌داد، یادم هست اسکار را با دوستم مارتین اسکورسیزی تماشا می‌کردم و وقتی برای فیلمنامه «پاتن» برنده اسکار شدم مارتین گفت: فکر کنم دیگر نمی‌توانند درجا اخراجت کنند، چون اسکار فیلمنامه گرفتی، این یکبار من را نجات داد.»

کاپولا با باب اوانز مدیر افسانه‌ای آن زمان کمپانی پارامونت دچار اختلافات عدیده‌ای بود، از جمله آنها انتخاب بازیگر نقش ویتو کورلئونه:«بعد از اولین روز فیلمبرداری براندو شایعه شد که من همان هفته اخراج خواهم شد. چون صحنه‌ها خیلی تاریک بود و او هم کلماتش را به شیوه خاصی ادا می‌کرد. وقتی گفتم که فرصتی بدهید که یکبار دیگر فیلمبرداری کنم، گفتند نمی‌شود. برخی آدمهای پروژه گفتند: دلیل اینکه نمی‌گذارند فیلمبرداری کنی این است که آخر هفته می‌خواهند کارگردان جدیدی بیاوردند.»

در این لحظه کاپولا حرکتی می‌زند که یادآور شخصیت اصلی فیلمش یعنی مایکل است:«من به سرعت تمام کسانی که داشتند لابی می‌کردند تا من اخراج شوم را پیش‌دستانه، اخراج کردم. رفتم و دوباره صحنه را گرفتم و عملا تمام کسانی که به دنبال اخراجم بودند را بیرون انداختم. با این دیدگاه محکم و جدی تمام پروژه را پیش بردم. چون با این نگاه به نظر کمی قدرت داشتم در حالی که در واقعیت هیچ قدرتی نداشتم»

در نهایت این حرکت جواب داد و «پدرخوانده» نه تنها به یکی از بهترین فیلم‌های سال، که به یکی از برترین آثار تاریخ سینما بدل شد و سه اسکار هم به خانه برد.

منبع: سینمادیلی