شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#نخست وزیر

نخست وزیر هند خواستار مقابله جهانی با ارزهای دیجیتالی شد

نخست وزیر هند خواستار مقابله جهانی با ارزهای دیجیتالی شد

نخست وزیر هند در اجلاس مجازی مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت که برای مقابله با مشکلات ناشی از ارزهای دیجیتال به یک تلاش جمعی جهانی نیاز است.

به گزارش تحریریه، به نقل از "رویترز"، نارندرا مودی افزود: با توجه به نوع فناوری مرتبط با ارزهای دیجیتال، یک کشور به تنهایی نمی‌تواند با آن‌ها مقابله کند. ما باید یک طرز فکر مشابه داشته باشیم.  

هند در حال بررسی قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال است. پیش از این انتظار می‌رفت در دوره زمستانی پارلمان هند در ماه دسامبر این قوانین معرفی شوند، اما اکنون بررسی این قوانین کنار گذاشته شده است.  

دهلی نو قبلاً اعلام کرده بود که قصد دارد اکثر ارزهای دیجیتال را ممنوع کند. این اقدام، مشابه اقدامات اخیر چین در ممنوع کردن ارزهای دیجیتال است.  

بانک مرکزی هند همچنین "نگرانی‌های جدی" را در مورد ارزهای دیجیتال ابراز کرده و گفته که این ارزها ممکن است بر ثبات مالی این کشور تأثیر بگذارند.  

طبق برآوردهای انجام شده، حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون سرمایه‌گذار در ارزهای دیجیتال در هند وجود دارد که مجموع دارایی‌های آن‌ها حدود ۴۰۰ میلیارد روپیه (۵. ۳۹ میلیارد دلار) است.  

نخست وزیر هند در بخش دیگری از اظهارات خود افزود که هند همچنین در تلاش برای امضای توافقنامه تجارت آزاد با بسیاری از کشورها است.  

دهلی نو اخیراً از آغاز مذاکرات تجارت آزاد با انگلیس با هدف امضای قرارداد تا پایان سال جاری خبر داد.  

دولت هند پیش از این؛ معاملات ارزهای دیجیتال در این کشور را ممنوع کرد تا این مهم باعث شود امکان ارتقای فناوری رمز ارزها در هند فراهم و سپس در دست کاربران قرار گیرد.  

بانک مرکزی هند در سال ۲۰۱۸ همه بانک‌ها را از فراهم کردن شرایط معاملات ارزهای دیجیتال برای مشتریان منع کرده بود، اما دادگاه عالی این کشور در فوریه سال ۲۰۲۰ پس از دادخواست کارآفرینان و کارشناسان حوزه فناوری مالی در هند، این ممنوعیت را لغو کرد.

منبع: ایرنا

پایان/