همکاری کشورهای تحریمی می‌تواند یکجانبه گرایی کاخ سفید را از بین ببرد

سیدعلی آقازاده دافساری در خصوص پیشنهاد معاون اقتصادی رئیس‌جمهور مبنی بر تشکیل اتحادیه کشورهای متحد علیه تحریم ، گفت: ایجاد وحدت میان کشورهای تحریم شده از سوی ایالات متحده با عناوینی مانند اتحادیه یا باشگاه تحریمی ها سالهاست که مطرح شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که امروزه به طور طبیعی ملت های آزاده علیه زیاده خواهی های کاخ سفید ایستادگی می کنند و هیچ کشوری در دنیا نیست که تسلیم زورگویی آمریکایی ها شده باشد و به عبارتی وحدت نانوشته ای رقم خورده است.

وی ادامه داد: سیاست مداران کاخ سفید قصد دارند با اعمال فشارهای اقتصادی، سیاسی و غیره کشورها را تحت تاثیر قرار دهند تا اهدافشان محقق شود از این رو تشکیل باشگاه یا اتحادیه کشورها تحریمی می تواند موجب خنثی سازی تحریم ها شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع چنین کشورهایی می توانند با بررسی ظرفیت های همدیگر، نیازهای خود را از طریق مشارکت و همکاری برطرف کنند؛ تحقق چنین موضوعی موجب ارزآوری و شکوفایی اقتصادی آنها نیز خواهد شد.

همکاری کشورهای تحریمی می‌تواند یکجانبه گرایی کاخ سفید را از بین ببرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان نباید فراموش کرد همکاری چندجانبه کشورهای تحریمی می تواند هژمونی و یکجانبه گرایی کاخ سفید را از بین ببرد.