شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای نگهبان#معلمان#افزایش حقوق

مخالفت شورای نگهبان با افزایش حقوق معلمان

نوشته شده توسط تحریریه اقتصاد آنلاین در ۱۴۰۰/۱۰/۲۸ ساعت ۰۰:۳۵

سخنگوی شورای نگهبان از بازگشت لایحه رتبه‌بندی معلمان به مجلس برای اصلاح ایراد‌ها و ابهام‌ها خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، هادی طحان نظیف با اعلام این خبر گفته شورای نگهبان با اهداف لایحه رتبه بندی معلمان موافق است و پیگیری‌های متعددی انجام داده، اما اشکالات و ابهام‌هایی در مصوبه مجلس وجود داشته است.

شورای نگهبان ۱۰ روز پیش از مجلس برای بررسی لایحه رتبه بندی معلمان درخواست فرصت بیشتر کرده بود که امروز تمام شد.

بر اساس قانون اساسی، شورای نگهبان حداکثر ۱۰ روز فرصت بررسی مصوبات مجلس را دارد که می‌تواند از مجلس خواستار تمدید ۱۰ روزه آن شود.

به گفته محمدباقر قالیباف رئیس مجلس یازدهم، هدف از رتبه بندی معلمان ارتقاء منزلت و جایگاه این قشر در "جامعه اسلامی و آموزش و پرورش" است.

با تأکید رئیس مجلس و موافقت نمایندگان، رتبه بندی تنها برای معلمانی که در کلاس درس حضور پیدا می‌کنند، اعمال می‌شود.

قالیباف در این باره گفته بود "اگر مدیر یک مدرسه ۲۴ ساعت در هفته در کلاس درس هم حضور یابد و نقش معلم را ایفا کند، به عنوان معلم محسوب می‌شود و رتبه بندی معلمان برایش اعمال خواهد شد. "

دولت سیزدهم برای اجرای رتبه بندی معلمان در لایحه بودجه سال آینده، ۲۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته که برخی نمایندگان آن را ناکافی دانسته اند.

وزیر آموزش و پرورش در روز‌های گذشته گفته اعتبار اجرای رتبه بندی سال آینده معلمان در یکی از ردیف‌های لایحه بودجه در نظر گرفته شده است، اما اینکه آیا برای مصوبه مجلس کافیست یا خیر، به نظر ما نیاز بیشتری دارد.

یوسف نوری اضافه کرده پیشنهاد نمایندگان در مجلس هم این است که بودجه را به اندازه نیازمان ارتقاء دهند.

او گفته با توجه به کسری‌های بودجه، تخصیص همین مقدار بیشتر برای این مصوبه امکان پذیر نبوده است.

بر اساس لایحه رتبه بندی معلمان، شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای، تجربیات و عملکرد رقابتی در رتبه‌های پنجگانه آموزشیار ‌معلم، مربی‌معلم، استادیارمعلم، دانشیارمعلم و استادمعلم قرار می‌گیرند.

در هفته‌های گذشته برخی معلمان در اعتراض به محتوای لایحه رتبه بندی معلمان و وضعیت معیشتی این قشر مقابل مجلس و آموزش و پرورش تجمع کرده بودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
این مطلب برایم مفید است
۰ نفر این پست را پسندیده اند