شهرخبر

معرفی برترین‌های فیفا در سال ۲۰۲۱/ طارمی به جایزه پوشکاش نرسید

معرفی برترین‌های فیفا در سال ۲۰۲۱/ طارمی به جایزه پوشکاش نرسید

در مراسم معرفی بهترین‌های فوتبال جهان توسط فدراسیون جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۱، جایزه بهترین گل سال به بازیکن تاتنهام رسید.

به گزارش مشرق، مراسم معرفی بهترین‌های فوتبال جهان در سال ۲۰۲۱ برای کسب جایزه The Best امشب (دوشنبه) در مقر فیفا در شهر زوریخ به صورت آنلاین و با حضور جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فیفا و میهمانانی مانند پیتر اشمایکل دروازه‌بان اسطوره‌ای دانمارک برگزار شد.

این مراسم با اهدای جایزه دستاور دوران ورزشی به کریستین سینکلر، عضو تیم ملی فوتبال بانوان کانادا آغاز شد. سینکلر در ۳۰۸ بازی ملی‌اش ۱۸۸ گل برای کانادا به ثمر رسانده است.

در ادامه بهترین دروازه‌بان جهان در در بخش زنان از میان سه نامزد نهایی انتخاب شد که این عنوان به کریستین اندلر اختصاص پیدا کرد. او اولین زن اهل آمریکای جنوبی است که موفق به کسب عنوان بهترین دروازه‌بان فوتبال در بخش بانوان می‌شود. این دروازه‌بان ۳۰ ساله شیلیایی در باشگاه لیون فرانسه بازی می‌کند. آن کاترین آلمانی از تیم چلسی و استفانی لین ماری لاب از کانادا که از دروازه پاری‌سن‌ژرمن محافظت می‌کند، دو رقیب کریستین اندلر برای کسب این جایزه بودند.

سپس نوبت به انتخاب بهترین دروازه‌بان مرد جهان رسید که این عنوان به ادوارد مندی، دروازه‌بان سنگالی تیم فوتبال چلسی تعلق گرفت که فصل گذشته نقش پررنگی در قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا داشت.

جان لوئیجی دوناروما دروازه‌بان تیم ملی ایتالیا و باشگاه پاری‌سن‌ژرمن و مانوئل نویر دروازه‌بان آلمانی بایرن مونیخ دو کاندیدای دیگر کسب جایزه بهترین دروازه‌بان فوتبال جهان در سال ۲۰۲۱ بودند. پیتر اشمایکل برنده این بخش را معرفی کرد.

معرفی زیباترین گل سال ۲۰۲۱، بخش بعدی مراسم بود که برنده این بخش توسط یحیی توره ستاره سابق تیم ملی ساحل عاج معرفی شد.

منبع: تسنیم