شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبالیست

این فوتبالیست ایرانی سالها همبازی پله و بکن باوئر بود!

امشب (27 دی) نوبت به سیامک رحمانی رسید تا تیم قرن خود را انتخاب کند. مهدی حدادپور در تماس تلفنی با رحمانی نظر سیامک رحمانی در خصوص تیم منتخب و برترین های قرن را جویا شد

سیامک رحمانی متولد 10 خرداد 1349 است. سیامک رحمانی یکی دیگر از نمایندگان رسانه است که در نظرخواهی برترین های قرن رای می دهد. البته او با این انتخاب ها بیگانه نیست. سیامک رحمانی 14 سال است که در هیات ژوری انتخاب توپ طلای فرانس فوتبال حضور دارد و در این دوره اخیر هم رای داد. او سردبیری روزنامه تماشا، تماشاگران امروز، مجله دانستنی ها و همچنین دبیر تحریریه ایران ورزشی را عهده دار بوده است.

به گزارش طرفداری، رحمانی تیم منتخب قرن خود را در رسانه طرفداری این گونه معرفی می کند.

دروازه بان:

احمدرضا عابدزاده انتخاب من است. اعتماد به نفس فوق‌العاده ای داشت و در رساندن بهترین نسل فوتبال ایران به جام جهانی درخشید.

مدافعان میانی:

انتخاب اولم در این پست محمد پنجعلی است. ثبات و آرامش زیادی به عنوان مدافع و کاپیتان در پرسپولیس و تیم ملی و بازی در تیم منتخب آسیا داشت. حسین گازرانی دیگر انتخابم در این پست است. مدافع خشن و سرزن درجه یک که با پاس دو بار به قهرمانی لیگ تخت جمشید رسید و با تیم ملی ایران در جام‌ جهانی مورد توجه قرار گرفت.

 مدافع چپ:

آندارنیک اسکندریان را در این پست انتخاب می کنم. یک مدافع رونده و مدرن‌ تر از دوران خود که در جام‌جهانی دیده شد، در تیم منتخب جهان بازی کرد و به ستاره‌های کاسموس نیویورک پیوست. او سال‌ها همبازی بکن‌ باوئر، پله و... بود و بازی‌ های ستایش‌ آمیزی انجام داد.

مدافع راست:

ابراهیم آشتیانی انتخاب من در این پست است. بسیاری او را مکمل علی پروین می‌دانند. حضور در قهرمانی‌ های ایران در جام ملت‌های آسیا و صعود به المپیک، انتخاب به عنوان بهترین بازیکن جام ملت‌های 1972، مرد سال فوتبال ایران 1350 و چند دوره قهرمانی با پرسپولیس از افتخارات او بود.

هافبک دفاعی:

پرویز قلیچ خانی. شاید بهترین بازیکن ادوار فوتبال ایران باشد. سرزن، شوتزن، گلزن با توانایی بازی در تمام پست‌ها که همگان بازی‌اش را ستوده‌اند.

هافبک وسط:

علی پروین را انتخاب می کنم. پروین به عنوان کاپیتان تیم ملی و پرسپولیس همه افتخارات ممکن را کسب کرد. او بازیکنی گلزن، گلساز و یک رهبر کامل در زمین بود.

هافبک راست:

انتخابم در این پست مهدی مهدوی کیا است. او پرافتخارترین بازیکن ایران در رده بین‌المللی است که سال‌ها توانست در تیم هامبورگ بدرخشد و و دو بار بازیکن سال باشگاه شود. با تیم ملی دو بار به جام جهانی رسید. 

هافبک چپ:

مجتبی محرمی. او قابلیت بازی در تمامی نقاط زمین را داشت. محرمی از مدافع وسط تا مهاجم و هافبک وسط همه جا به خوبی بازی کرد. بازیکنی کامل و تکنیکی بود.

مهاجم:

انتخاب اولم در این پست علی کریمی است. قابلت‌های فردی کریمی تکرار نشدنی است. او که حضور در بایرن‌ مونیخ را هم تجربه کرد، هم در پست هافبک و هم مهاجم همیشه دیدنی بود. علی دایی دیگر انتخابم در این پست است. دایی رکورددار گلزنی در تیم ملی که توانست در باشگاه‌های ایرانی و آلمانی به بالاترین افتخارات ممکن برسد.

سه بازیکن برتر قرن:

پرویز قلیچ خانی نفر اول، علی دایی نفر دوم و مهدی مهدوی کیا نفر سوم.

مربیان قرن:

در بخش مربی ایرانی حشمت مهاجرانی را انتخاب می کنم. کارلوس کی روش نیز در بخش مربی خارجی.

بهترین داور قرن:

علیرضا فغانی.

برترین تیم قرن:

پرسپولیس 1385/89.

سه ورزشکار قرن:

حمید سوریان نفر اول، عبدالله موحد نفر دوم و محمد نصیری نفر سوم.

فرم نظرخواهی تکمیل شده سیامک رحمانی