شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای نگهبان#معلمان

ایراد شورای نگهبان به رتبه بندی معلمان

رتبه بندی معلمان هنوز به تصویب نرسیده است و برای تایید به شورای نگهبان ارجاع داده شده بود. بازهم تایید نگرفت و شورای نگهبان این لایحه را به دلیل اشکالاتی که داشت به مجلس برگرداند.

سخنگوی شورای نگهبان: با توجه به بررسی اعضای شورا، مصوبه رتبه‌بندی معلمان دوباره به مجلس ارسال می‌شود.

رتبه بندی معلمان به مجلس برگشت؟

طحان نظیف: مصوبه رتبه‌بندی معلمان مجدد به مجلس ارسال می‌شودهادی طحان نظیف اظهارکرد: درباره مصوبه رتبه‌بندی معلمان با توجه به جلسات متعدد شورای نگهبان، این شورا با اهداف مصوب موافق است و با توجه به اینکه در برخی از موارد در لایحه دولت تغییراتی صورت گرفته است شورای نگهبان اشکالات و ابهاماتی دارد.

وی ادامه داد: برای رفع این ابهامات و اشکالات مصوبه رتبه‌بندی معلمان به مجلس بازگردانده شد تا این ابهامات به شکل دقیق و شفاف برطرف شود.

سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: در صورت رفع ابهامات و اشکالات باقیمانده، در عمل ما با مصوبه کارآمد و قابل اجرا مواجه خواهیم بود و رضایت قشر فرهیخته و دلسوز کشور را در پی خواهد داشت و دولت و مجلس باید برای رفع این موارد و ابهامات نشستی تشکیل دهند و به توافقی برسند.

فرصت شورای نگهبان برای تایید رتبه بندی تمام شد

وی افزود: ما در شورای نگهبان از حداکثر فرصت خود که ۲۰ روز بود استفاده کردیم و پیگیری‌های متعددی در جهت رفع ایرادات و شفاف‌تر شدن مصوبه برای اجرای بهتر آن انجام دادیم.

آقای طحان نظیف تصریح کرد: در این مدت برخی ابهامات و ایرادات روشن شد و برخی ایرادات همچنان باقی مانده است و امروز با توجه به اتمام زمان قانونی برای بررسی این مصوبه در شورای نگهبان نتیجه بررسی‌ها را به مجلس باید اعلام کنیم.

وی افزود: امیدوارم در آینده که مجلس جلسات علنی خواهد داشت این ابهامات باقیمانده رفع شود و توافق بین مجلس و دولت حاصل و برای اظهار نظر نهایی نیز دوباره به شورای نگهبان ارسال شود و ما نیز در نخستین جلسه شورا پس از رفع ابهام آن را بررسی و نظر نهایی را اعلام خواهیم کرد.

منبع: صدا وسیما

حقوقفرهنگیانحقوق معلمانصندوق ذخیره فرهنگیانرتبه بندی معلمان