شهرخبر

حمید درخشان:

آل کثیر چندان هم بازیکن بزرگی نیست / ذوب آهن کمک کرد پرسپولیس راحت صعود کند

سرمربی اسبق پرسپولیس گفت: درخشش تعدادی از بازیکنان پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن، همچنین فوتبال باز تیم اصفهانی باعث شد پرسپولیس با یک فوتبال منطقی به دور یک چهارم صعود کند.

آل کثیر چندان هم بازیکن بزرگی نیست / ذوب آهن کمک کرد پرسپولیس راحت صعود کند
خبرورزشی -

دیدار تیم‌های پرسپولیس و ذوب‌آهن در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با برد ۳ بر صفر سرخپوشان تهرانی در خانه تیم اصفهانی به پایان رسید.

حمید درخشان در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره صعود مقتدرانه شاگردان یحیی گل محمدی اظهاراتی را مطرح کرد.

بازی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن را چطور ارزیابی کردید؟

به نظرم در این بازی پرسپولیس طور دیگری بازی کرد. پهلوان،ترابی، عبدی و مخصوصاً سیامک نعمتی شکل خوبی از فوتبال را درون زمین پیاده کردند و این خیلی مهم بود.

ذوب آهن را چطور دیدید؟

نکته دیگر برای زیبا شدن فوتبال پرسپولیس بازی با ذوب‌آهن بود. آنها چون می دانستند اینجا لیگ نیست و بازی حذفی است و چون در زمین خودشان بازی می کردند آمدند و فوتبال بازی کردند. همین کمک کرد تا در یک روز خوب بازیکنان پرسپولیس این تیم با سه گل برنده شود. اگر ذوب آهن می رفت و عقب می ایستاد و بسته بازی می‌کرد شاید فوتبالی به این زیبایی نمی دیدیم.

کدام بازیکنان پرسپولیس بیشتر در این پیروزی نقش داشتند؟

من حرکت قشنگ پهلوان روی گل دوم را خیلی پسندیدم. کلا روز خوبی داشت. همچنین گل سوم با یک همکاری خیلی خوب به ثمر رسید. شما وقتی چنین فوتبالی را می بینید متوجه می شوید که پرسپولیس در چنین مسابقه‌ای احساسی بازی نکرده و منطق بیشتر در زمین حاکم بود. تصمیم گیری های درست بازیکنان در لحظات حساس کمک کرد تا پرسپولیس برنده شود.

گل وحید امیری چقدر در این برد تاثیر داشت؟

فوق العاده بود چرخش خوبی داشت او یک شوت ناگهانی و غافلگیر کننده زد و درست هم زد. بعد از آن گل ذوب آهن بیشتر جلو آمد تا جبران کند و همین کمک کرد تا پرسپولیس راحت تر گل بزند.

دو گل مهدی عبدی در نبود عیسی آل کثیر چقدر از مشکلات پرسپولیس در دوران مصدومیت او را کاهش می‌دهد؟

نباید اینقدر نگران بازی بدون آل کثیر باشیم و او را بازیکنی بزرگ تصور کنیم. او خیلی هم تاثیرگذار نیست. نبود بازیکنانی مثل ترابی، وحید امیری و پهلوان است که می تواند باعث لطمه زدن به پرسپولیس شود. مهدی عبدی هم هنوز کم تجربه است ولی قطعاً رفته رفته بهتر خواهد شد.