شهر خبر

در دنیای ذوالفقارنسب ها، محمد خاکپور باشیم

رفتار محمد خاکپور در ماجرای پیشنهاد قائم مقامی پرسپولیس به او، بسیار تحسین برانگیز بود

بیژن ذوالفقارنسب این روزها با چهار پست مهم در فوتبال ایران جولان می دهد!

به گزارش طرفداری، در حالی که بیژن ذوالفقارنسب در یک روز دو پست می گیرد، فرد دیگری مثل محمد خاکپور وقتی می بیند توانایی حضور در باشگاهی مثل پرسپولیس را ندارد، آن را رد کرده و برای این تیم آرزوی موفقیت می کند.

فوتبال ایران به افرادی مثل محمد خاکپور نیاز دارد که دل شان به حال این فوتبال می سوزد.

بیژن ذوالفقارنسب در 72 سالگی علاوه بر راه اندازی یک آکادمی فوتبال در سنندج، چهار پست مهم در فوتبال و ورزش ایران دارد، پست هایی که هر کدام به تنهایی نیازمند انرژی و زمان زیادی است ولی بیژن ذوالفقارنسب چهار پست زیر را به صورت همزمان در اختیار دارد:

  • رییس کمیته فنی فدراسیون فوتبال
  • رییس هیات مدیره پرسپولیس
  • مشاور وزیر ورزش
  • رییس کانون مربیان فوتبال ایران

پیش از این بیژن ذوالفقارنسب فقط رییس کانون مربیان و مشاور وزیر ورزش بود و بارها طی مصاحبه هایی اعلام کرده بود عضو هیات مدیره پرسپولیس نمی شود ولی ناگهان او در یک روز هم رییس هیات مدیره پرسپولیس شد، هم رییس کمیته فنی فدراسیون فوتبال.

بیژن ذوالفقارنسب چند روز پیش گفته بود از ماجرای بدهی پرسپولیس به پدیده بابت یحیی گل محمدی خبر ندارد و امروز صبح هم به شکلی عجیب مدعی شد پرسپولیس صد درصد به آسیا برمی گردد، آن هم در حالی که همین امروز صبح قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و حذف سرخابی ها قطعی است.

اینکه چطور رییس هیات مدیره پرسپولیس از مشکلات این تیم خبر ندارد و چنین ادعای عجیبی را مطرح می کند شاید به خاطر مشغله های کاری زیاد باشد، آدم در اوج جوانی هم نمی رسد این چهار پست مهم را مدیریت کند ولی بیژن ذوالفقارنسب اصرار دارد همه آن ها را نگه دارد و حتی چندی پیش گفته بود بین پست هایش هماهنگی وجود دارد و آن ها ارتباطی به یکدیگر ندارند.

این سوی میدان، محمد خاکپور که چندی پیش صادقانه گفته بود فوتبال را دنبال نمی کند، در پاسخ به پیشنهاد قائم مقامی پرسپولیس با نامه ای آن را رد کرده و حرف های جالبی زده بود.

خاکپور در نامه اش نوشته بود مدیریت کار تخصصی است و انسان هم باید پاسخگوی اعمالش باشد و چون اون در این زمینه تخصصی ندارد، محترمانه این پیشنهاد را رد و برای سرخ ها آرزوی موفقیت کرد.

فوتبال ایران به دلسوز نیاز دارد، مدیران زیادی در طول تاریخ آمده اند و رفته اند ولی فقط از تعداد انگشت شماری از آنها به نیکی یاد می شود. چه بسیار کسانی بودند که نام بزرگی داشتند ولی وقتی پا به عرصه مدیریت گذاشتند، دید همه را نسبت به خود عوض کردند.

حیف نیست بیژن ذوالفقارنسب که همه برایش احترام قائل بودند این چنین پروسه تخریب خودش را با دست هایش شروع کند؟ به قول محمد خاکپور آدم اختیار دارد، کاش وقتی مدیران ما تخصص یا زمان کافی ندارند، جا را برای افراد دیگری باز بگذارند.

در شخصیت قابل احترام دکتر ذوالفقارنسب تردیدی نیست و او قطعا یکی از محترم ترین چهره های فوتبال ماست اما کاش این چهره قابل احترام، به اعتبار خودش لطمه نمی زد. دکتر در همین چند روز گذشته، گاف های بدی در برنامه های رادیویی و تلویزیونی داده است. دکتری که ما دوست داشتیم و ستایش می کردیم این شکلی نبود که در 72 سالگی، عطش پست و مقام داشته باشد. دکتری که برای همه ما نماد اخلاق بود، حالا انگار می خواهد نماد چند شغله ها باشد. در چنین دنیایی، محمد خاکپور بودن را بیشتر دوست داریم. این فوتبال در این روزهای سخت، بیش از این که به ذوالفقارنسب ها برای انجام چند کار همزمان نیاز داشته باشد، به خاکپورها برای قبول نکردن پست هایی که تخصص انجامش را ندارند، نیاز دارد.

 

بیشتر بخوانید: