شهرخبر

سردار نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه:

رسالت انقلاب اسلامی هدایت همه انسان‌های عالم است

معاون هماهنگ کننده سپاه با بیان اینکه دشمنان خفقان رسانه‌ای ایجاد کرده‌اند تا پیام دفاع مقدس به گوش دیگران نرسد، گفت: برای کمک به نهضت ترجمه آثار دفاع مقدس، سپاه و بسیج با ساماندهی ظرفیت‌های مردمی به میدان خواهد آمد.

اعتمادآنلاین|

سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه روز دوشنبه در جشنواره ترجمان فتح که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب جهانی است که رسالت آن هدایت همه انسان‌های عالم است. 

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگ کننده سپاه افزود: دوران دفاع مقدس دوران برادری‌ها، فداکاری‌ها و از جان گذشتگی‌ها است که نجات بخش بشریت است. البته در این رابطه دشمنان خفقان رسانه‌ای ایجاد کرده‌اند تا پیام دفاع مقدس به گوش دیگران نرسد.

نقدی با بیان اینکه حقیقت ناب اسلام می‌تواند جامعه بشری به عنوان تنها گزینه به کمال برساند، تصریح کرد: دشمنان از کاه کوه می‌سازند. از یک ماجرای کوچک در یک شهر دور افتاده در ایران کوه می‌سازند و در رسانه‌ها مثل بمب خبری می‌ترکانند. زمانی من گفتم از کاه کوه می‌سازند اما آنها گاهی از هیچ کوه می‌سازند.

وی اضافه کرد: گاهی اراذل و اوباش که چندین نفر را کشته و ظلم کرده به عنوان یک مبارز سیاسی مطرح می‌کنند و گاهی کسی اصلا کشته نشده می‌گویند او را کشتند و بعد آن را خبر یک رسانه‌ها می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: اغلب کسانی که ایران را ندیده‌اند و فقط از مسیر این رسانه‌ها ایران را شناخته‌اند وقتی به ایران می‌آیند تعجب می‌کنند که ما درباره ایران چه فکر می‌کردیم بنابراین دشمنان با رسانه‌ها نمی‌گذارند که این حقایق نورانی اسلام به دنیا برسد واقعیت‌های جامعه ما به دنیا برسد بنابر این ما باید در این زمینه همت مضاعف داشته باشیم به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب در این زمینه از نهضت ترجمه صحبت می‌کنند.

نقدی با بیان این که نهضت ترجمه باید شکل بگیرد تا سالی چند هزار اثر ترجمه شود، گفت: ما در این چهل و چند سال در حال دفاع مقدس از حقایق نورانی اسلام در مقابل استکبار بودیم. یک روز این ملت از دفاع و جنگ برای حفظ ارزش‌هایشان خارج نشدند. این حقایق را باید به عالم نشر داد. همه باید نهضتی در این زمینه بسیج شوند یعنی همه به میدان بیایند. کارهای بزرگ انقلاب با حضور گسترده مردمی حل شده است با یک دستگاه اداری حل نشده است. 

وی عنوان کرد: در دفاع مقدس اگر فقط می‌خواستند نظامی‌ها بجنگند مطلقا این پیروزی‌های بزرگ حاصل نمی‌شد. همه مردم پای کار آمدند بنابراین حقایق اسلام و دفاع مقدس را باید به جهان نشر داد که انجام این ‌مهم نیازمند تلاش دستگاه‌های مختلف با همراهی مردم عزیز و بصیر است.

معاون هماهنگ کننده سپاه با اشاره به اینکه برای کمک به نهضت ترجمه آثار دفاع مقدس، سپاه و بسیج با ساماندهی ظرفیت‌های مردمی به میدان خواهد آمد، اضافه کرد: باید به حوزه دفاع مقدس و صدور پیام انقلاب به جهان بیشتر مبادرت ورزید زیرا امروز انقلاب اسلامی و رهبری معظم انقلاب در دنیا طرفداران بیشماری دارند و باید به این طرفداران نقش بیشتری داده شود.

نقدی ادامه داد: ناشران بزرگ دنیا را به راهیان نور ببریم و برای آنها برای دفاع مقدس بگوییم. باید در دنیا نمایشگاه‌هایی خودمان برپا کنیم و جذابیت‌های دفاع مقدس را به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه باید در راستای نهضت ترجمه ستاد مرکزی تاسیس شود، گفت: ناشران و انتشاراتی‌ها باید سالانه اثرهایی در راستای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و صدور پیام‌های آن چاپ کرده و در اختیار علاقمندان قرار دهند البته در این راستا باید نهضتی کار کرد زیرا انگیزه و ظرفیت‌های زیادی در بین جوانان ایرانی وجود دارد که باید با همت و تلاش بیشتر آثار زیادی در حوزه انقلاب تولید کرده و پیام آن را به جهان صادر کرد.