شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#بورس#بورس تهران

کاهش 4 هزار و 272 واحدی شاخص بورس تهران امروز 27 دی

کدخبر: 469714
اقتصادنیوز : شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با 4 هزار و 272 واحد کاهش همراه شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز گرچه در ساعات اولیه معاملات رو به رشد نهاد، اما از میانه بازار روند کاهشی به خود گرفت، بگونه‌ای که در پایان معاملات با کاهش 4272 واحد به رقم یک میلیون و 306 هزار و 532 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش 1394 واحد به رقم 345 هزار و 84 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 236 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 4.5 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 314 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 278 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند، اما میزان کاهش‌ها زیر نیم درصد بوده است. به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.33 درصد کاهش یافتند.

این دو شاخص با معیار هموزن 0.4 درصد کاهش یافتند، شاخص آزاد شناور 0.26درصد افت کرد، شاخص بازار اول بورس 0.42 درصد عقب نشست و شاخص بازار دوم بورس 0.21 درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای ایران‌خودرو و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و برعکس نمادهای ملی مس، بانک ملت، فولاد مبارکه، پتروشیمی فناوران و سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران امروز شاخص کل با 3 واحد رشد به رقم 17 هزار و 875 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 984 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه به 317 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 3 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 150 فقره معامله و به ارزش حدود 1500 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

البته ارزش معاملات درج شده در فرابورس امروز بیش از 150 هزار میلیارد تومان نشان داده می‌شود علت آن این است که در قالب عملیات بازار باز خرید و فروش اوراق بانک مرکزی بین بانک‌ها به میزان 148 هزار میلیارد تومان بوده و خرید اوراق مالی اسلامی 459 میلیارد تومان و خرید سهام 849 میلیارد تومان بوده است.

سایر اوراق در فرابوس هم بیش از 204 میلیارد تومان بوده بنابراین عمده ارزش درج شده در فرابورس داد و ستد اوراق مالی اسناد خزانه بانک مرکزی بین شبکه بانکی است که ارقام آن در معاملات فرابورس نمایش داده می‌شود.

امروز نمادهای صنعتی مینو، فرابورس، پتروشیمی تندگویان، بیمه اتکایی ایرانیان، بیمه سامان و بیمه پاسارگاد بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نماد سنگ‌آهن گهرزمین بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

به گزارش فارس، سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و بهتر است سرمایه‌گذاران از طریق صندوق‌های با درآمد ثابت وارد بازار سرمایه شوند.

هنوز شبکه بانکی  حدود 90 درصد تأمین مالی اقتصاد را انجام می‌دهد و سهم بورس از تأمین مالی حدود 10 درصد است، سهم بیمه‌ها از تأمین مالی هم عدد ب