شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلالی

مقصد بعدی بابک مرادی مشخص شد ؟ چراغ سبز سرمربی استقلالی

رسول خطیبی: هافبک استقلال را می‌خواهیم اما نیازی به رشید مظاهری نداریم

نشست خبری رسول خطیبی

رسول خطیبی سرمربی آلومینیوم اراک می‌گوید بابک مرادی در برنامه‌های تاکتیکی او برای نیم فصل دوم لیگ برتر جا دارد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

این روزها بحث‌های زیادی در مورد پیوستن بابک مرادی و یکی دو بازیکن دیگر استقلال به آلومینیوم اراک مطرح شده و در چنین شرایطی قطعاً هیچ کس بهتر از خود رسول خطیبی نمی‌تواند پیرامون این شایعات صحبت کند.

بخصوص که این اواخر ماجرای پیشنهاد سرمربیگری استقلال به رسول در سنوات گذشته هم حرف و حدیث‌هایی در فضای مجازی به راه انداخته است. رسول خطیبی پیرامون تمام این موارد صحبت کرد.

این روزها بحث حضور بابک مرادی در آلومینیم اراک مطرح است. در این رابطه صحبت می‌کنید؟

رسول خطیبی گفت:

واقعیت امر این است که بابک مرادی از نظر فنی مورد تأیید من است و برای دور برگشت لیگ برتر به کارمان می‌آید ولی این بازیکن باید مشکل رضایتنامه را خودش حل و فصل کند. اگر بابک مشکل اداری برای پیوستن به آلومینیوم نداشته باشد، ما به دنبال جذب او خواهیم بود ولی تا زمانی که به صورت رسمی از استقلال جدا نشده باشد، هرگز اصول فوتبال حرفه‌ای را زیر پا نگذاشته و به صورت غیرقانونی با این بازیکن گفت‌وگو نخواهیم کرد.

آیا احتمال معاوضه بابک مرادی با بازیکنی از آلومینیم وجود دارد؟

رسول خطیبی گفت:

نه. همان‌طور که گفتم بابک مرادی را می‌خواهیم ولی به سایر بازیکنان خودمان هم احتیاج داریم بنابراین بحث معاوضه مطرح نیست. آقای آجرلو و آقای مجیدی هر دو از جمله دوستان مورد احترام من هستند ولی همان‌طور که گفتم، اگر کار روال طبیعی خود را طی کند و مرادی از استقلال جدا شود، پیگیر بحث جذب او خواهیم بود.

در فضای مجازی شایعاتی پیرامون تمایل آلومینیم اراک برای مذاکره با محمد رشید مظاهری هم مطرح شده است!

رسول خطیبی گفت:

آقای مظاهری دروازه‌بان خوبی است و شخصیت کاملاً قابل احترامی هم دارد ولی خوشبختانه ما در حال حاضر سه دروازه‌بان آماده داخل مجموعه آلومینیم اراک داریم و بحث جذب ایشان توسط تیم ما اصلاً مطرح نیست.

در روزهای اخیر ماجراهای سال ۸۱ و حضور شما به عنوان یار کمکی همراه با استقلال در لیگ قهرمانان آسیا دوباره مطرح شده است. گروهی از هواداران استقلال هنوز هم متأثر هستند که چرا در تابستان سال ۸۲ رسول خطیبی استقلالی نشد؟

من در آن مقطع بازیکن پاس بودم و به واسطه رابطه خوبی که سردار آجرلو مدیرعامل کنونی باشگاه استقلال با آقای فتح‌الله‌زاده داشت، اجازه دادند به عنوان بازیکن کمکی در مسابقات آسیایی همراه با استقلال شرکت کنم. ولی تابستان سال ۸۲ سردار آجرلو که آن زمان مدیر عامل باشگاه پاس بود، تحت هیچ شرایطی رضایتنامه من برای پیوستن به استقلال را صادر نکرد. در آن مقطع پرسپولیس هم مرا می‌خواست ولی آقای آجرلو تأکید کرد حتماً باید در پاس بمانم و شرایط هم به همان شکل جلو رفت. پس از آن نیز دیگر وضعیت به گونه‌ای نشد که دوباره پیراهن استقلال را بر تن کنم. در تابستان سال ۸۲ آقای قلعه نویی تازه سرمربی استقلال شده بود و من را می‌خواست. ایشان همیشه به من لطف داشت ولی همان‌طور که گفتم، شرایط برای استقلالی شدنم فراهم نشد.

رسول خطیبی از جمله بازیکنانی بود که مرحوم منصور پورحیدری هم خیلی به او اعتقاد داشت.

رسول خطیبی گفت:

برخی چهره‌ها برای تیم‌ها حکم پدر را دارند و منصورخان پورحیدری دقیقاً همین شکل بود. ناصرخان حجازی هم همین طوری بود. خدا هر دوی این عزیزان را رحمت کند. منصورخان در فوتبال اراک هم بسیار محبوب است و خدمات زیادی به فوتبال استان مرکزی کرد. همین حالا هم اهالی فوتبال در اراک به نیکی از ایشان یاد می‌کنند. یادش به خیر، وقتی منصور پورحیدری سرمربی تیم ملی بود مرا برای بازی‌های آسیایی بانکوک انتخاب کرد و آنجا همراه با تیم ملی قهرمان شدیم.

چندی قبل بعضی از مسئولان سابق باشگاه استقلال مدعی شدند شما پاییز سال گذشته گزینه سرمربیگری استقلال بودید. اصل ماجرا چه بود؟

من در دو مقطع گزینه سرمربیگری استقلال شدم. مرتبه اول در دوره آقای افشارزاده بود که از من برنامه خواستند و مرتبه دوم هم پاییز سال گذشته. بله! پارسال به من پیشنهاد سرمربیگری استقلال را دادند ولی با توجه به شرایط مدیریتی که این باشگاه در آن زمان داشت، احساس کردم که بهتر است قبول نکنم چون شاید با توجه به آن مسائل نمی‌توانستم آن طور که هواداران عزیز استقلال می‌خواهند، نتیجه بگیرم. در این رابطه اصلاً بحث مالی مطرح نبود و همان‌طور که گفتم، همه چیز به شرایط مدیریتی بر می‌گشت. حاشیه‌های اطراف استقلال در آن زمان زیاد بود. برای استقلال آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم فارغ از اینکه چه کسی مدیرعامل و سرمربی این تیم باشد، آرامش تیم تحت هر شرایطی حفظ شود.

برسیم به وضعیت آلومینیوم اراک، در این فصل هدف اصلی شما کسب سهمیه است یا نیم نگاهی هم به قهرمانی دارید؟

رسول خطیبی گفت:

بدیهی است که دلمان بخواهد در تمام دیدارهای باقی‌مانده موفق شویم ولی باید خودمان را با واقعیات فوتبال و شرایط موجود منطبق کنیم. در این فصل هدف اصلی ما حضور در نیمه بالایی جدول در جمع هشت تیم است که خوشبختانه تا اینجای کار محقق شده و امیدوارم در پایان فصل هم اینجا باشیم. ولی فصل آینده به طور جدی در اندیشه کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا خواهیم بود.

شما از جمله مربیانی بودید که به ماجرای بازیکن آفریقایی گل گهر واکنش نشان دادید!

هنوز هم می‌گویم اصلاً بحث نام تیم‌ها در واکنش من مطرح نیست بلکه کلیت فوتبال و سلامتی مسابقات برایم ملاک است. کسانی که این کار را انجام داده‌اند، خارج از زمین فوتبال بوده‌اند و متخلفان این پرونده حتماً باید محاکمه شوند.

و سؤال آخر، رسول خطیبی بنا بر گفته خودش تاکنون دو مرتبه پیشنهاد سرمربیگری از استقلال داشته است. به نظر خودتان اگر روزی برای مرتبه سوم چنین پیشنهادی به شما بشود، آن را قبول می‌کنید؟

رسول خطیبی گفت:

در حال حاضر تمام فکر و ذکرم موفقیت آلومینیم اراک است. من با این باشگاه قرارداد دو ساله دارم و تا پایان بهار سال ۱۴۰۲ سرمربی آلومینیم هستم بنابراین فعلاً به هیچ چیز دیگری غیر از موفق شدن با تیمی که در حال حاضر هدایت آن را برعهده دارم، فکر نمی‌کنم. در مورد آینده بعدا باید صحبت کرد چون کسی نمی‌داند چه اتفاقاتی رخ می‌دهد