شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#سپاهان#اراک

کار سخت سپاهان و پرسپولیس در باتلاق اراک و کارزار فولادشهر | تیمی برنده می شود که یحیی داشته باشد

دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
۰ نفر

جام حذفی؛

تیم‌های پرسپولیس و سپاهان امروز در دو دیدار حساس برای اضافه شدن به جمع ۸تیم برتر جام‌حذفی به ترتیب در فولادشهر و اراک میهمان هستند.

سیامک نعمتی

به گزارش همشهری‌آنلاین، رقابت‌های جام حذفی امروز با چند دیدار پیگر می‌شود که در مهم‌ترین دیدارها سرخ‌پوشان پایتخت از ساعت ۱۵.۳۰ به مصاف ذوب‌آهن میزبان می‌روند و طلایی‌پوشان اصفهان از ساعت ۱۴ میهمان آلومینیوم اراک هستند.

باتلاق اراک و کارزار فو لادشهر

مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی فوتبال ایران امروز و فردا برگزار می‌شود. از ۸ بازی این مرحله، ۴ بازی امروز و ۴ بازی هم فردا (سه‌شنبه) برگزار می‌شود تا ۸ تیم برتر این رقابت‌ها برای حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی مشخص شوند. امروز از جمع مدعیان ۲ تیم پرسپولیس و سپاهان و همچنین قهرمان دوره گذشته این رقابت‌ها یعنی فولاد خوزستان به مصاف حریفان خود می‌روند که در این بین، کار سپاهان سخت‌تر از بقیه مدعی‌هاست.

سپاهان، قرنطینه در شهر بی‌نقطه

«شهر بی‌نقطه» لقبی است که بعضی از اراکی‌ها به شهرشان داده‌اند و گاهی در کری‌های فوتبالی هم از آن استفاده می‌کنند. حالا اینکه بی‌نقطه بودن اسم یک شهر، اساسا چه ارزش افزوده‌ای برای آن سرزمین می‌آورد، سؤالی است که هنوز فرصت نشده از اراکی‌ها بپرسیم! شهر بی‌نقطه امسال تیم چغر و سرسختی را روانه رقابت‌های لیگ و جام‌حذفی کرده که خیلی سخت گل می‌خورد و بردن آن هم به این راحتی نیست. آلومینیوم امسال فقط یک‌بار -آن هم به شکلی عجیب و غیرمنتظره در آبادان- شکست خورده و در سایر بازی‌هایش یعنی ۱۴ بازی لیگ و یک بازی حذفی شکست‌ناپذیر بوده است. آلومینیوم کلا ۲ بار در اراک گل خورده که در همان ۲ بار هم یک برد و یک مساوی به‌دست آورده است. حالا سپاهان با تمام ستاره‌هایش و تمام اهداف بزرگی که در این فصل دارد، چند روزی است در شهر بی‌نقطه گرفتار شده تا ۲ بازی در لیگ و حذفی مقابل این تیم برگزار کند. بازی لیگ که بدون گل تمام شد و سپاهان را از صدر جدول دورتر کرد. تیم نویدکیا که پنجشنبه گذشته مقابل خط دفاعی آلومینیوم حسابی کلافه شده بود، بعد از چند روز تمرین در اراک امروز دوباره شانس خودش را مقابل این تیم آزمایش می‌کند. این مسابقه بدون شک سخت‌ترین بازی این مرحله از جام حذفی است. مسابقه‌ای که ممکن است نیمی از آرزوهای سپاهان را در همین مرحله بر باد بدهد.

تیمی می‌برد که یحیی داشته باشد!

پرسپولیس هم امروز کار آسانی برای صعود به مرحله یک‌چهارم ندارد. بازی در زمین ذوب‌آهن شاید به اندازه بازی در اراک مشکل نباشد اما قطعا کار ساده‌ای هم نیست. ذوب‌آهن طی ۴ بازی اخیرش در لیگ فقط یک گل خورده و لااقل به لحاظ دفاعی اوضاع خوبی دارد. پرسپولیس هم که این روزها برای گل زدن زجر زیادی می‌کشد و به‌نظر امروز هم هواداران این تیم دقایق زجرآوری را در انتظار گل تحمل خواهند کرد. این دو تیم از سال ۹۰ تا ۹۵ یعنی طی ۵ سال ۴ بار در جام‌حذفی به پست هم خوردند اما در نیمه دوم دهه ۹۰ دیگر قرعه‌شان به همدیگر اصابت نکرد. در آن ۴ مسابقه ۲ بار پرسپولیس برنده شد و ۲ بار هم ذوب‌آهن سرخپوشان را حذف کرد. جالب اینکه هر دو باری که ذوب‌آهن برنده شد یحیی گل‌محمدی سرمربی ذوبی‌ها بود و از ۲ برد پرسپولیس هم یکی با سرمربیگری یحیی به‌دست آمد. یعنی یحیی در ۳ بازی از آن ۴ بازی حضور داشته و هر ۳ بار هم تیم او برنده شده است. باید دید ستاره بخت یحیی در رویارویی این دوتیم هنوز هم روشن است و برای پرسپولیسی‌ها کار می‌کند یا نه.

خوزستانی‌ها؛ یکی حاضر یکی غایب

در ۲ مسابقه دیگر امروز، ۲ تیم خوزستانی باید به میهمانی رقبای لیگ‌یکی بروند اما ممکن است یکی از این میهمانی‌ها اصلا برگزار نشود. نفت آبادان امروز باید در خرم‌آباد به مصاف تیم خیبر برود اما تا آخرین لحظه تنظیم این گزارش هنوز آبادانی‌ها به لرستان سفر نکرده بودند. صنعت‌نفت تنها باشگاهی است که هنوز هیچ پولی به بازیکنانش نداده و آنها همانطور که بعد از آخرین بازی لیگ وعده داده بودند اعتصاب کردند و به خرم‌آباد نرفتند. اتفاقی که در دنیای فوتبال نادر است اما در ایران امسال برای ۲ تیم رخ داده است؛ پدیده در لیگ برتر و صنعت‌نفت در جام‌حذفی. تیم فولاد هم به‌عنوان آخرین قهرمان این جام امروز در کرمان به مصاف مس می‌رود و به‌نظر می‌رسد کار دشواری برای صعود نداشته باشد.