شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اپل

تاخیر در عرضه ۶ محصول اپل + جزئیات

در این مطلب قصد داریم ۶ دستگاه اپل را معرفی کنیم که درباره آن‌ها شایعات زیادی به گوش می‌رسد اما احتمالا تا پایان سال معرفی نخواهند شد.

فناوری تاخیر در عرضه ۶ محصول اپل + جزئیات

اپل در سال ۲۰۲۲ محصولات زیادی را معرفی خواهد کرد که پیش از این در مطلب دیگری تحت عنوان «اپل در سال ۲۰۲۲ از چه محصولاتی رونمایی خواهد کرد؟» آن‌ها را معرفی کرده بودیم.

در همین حال، دستگاه‌های شایعه شده دیگری نیز وجود دارد که انتظار نمی‌رود حداقل تا ۱۲ ماه آینده و در برخی موارد زمان بسیار بیشتری معرفی شوند.

تمام دستگاه‌هایی که در ادامه مطلب معرفی می‌شوند، به صورت رسمی توسط اپل تایید نشده‌اند اما برخی افشاگران و منابع خبری در گزارش‌های خود به آن‌ها اشاره کرده‌اند. با این وجود می‌توان گفت که این ۶ دستگاه احتمالا هم اکنون در دست توسعه قرار دارند اما نمی‌توان انتظار داشت تا به زودی راهی بازار شوند.

آیپد با نمایشگری بزرگتر

اولین بار، «مارک گورمن» خبرنگار شناخته شده بلومبرگ اشاره کرد که اپل در حال کار روی مدل‌های جدید آیپد با نمایشگرهای بزرگتر نسبت به محصولات فعلی است.

هرچند نگه داشتن یک آیپد با نمایشگری بزرگتر از ۱۲.۹ اینچ و کار کردن با آن احتمالا برای برخی کاربران مشکل بزرگی محسوب خواهد شد، اما از طرفی دیگر وجود صفحه نمایش بزرگتر برای برخی کاربران دیگر از جمله طراحان و هنرمندان بسیار مناسب خواهد بود.

با این حال، اپل اگر واقعا قصد داشته باشد چنین دستگاهی را معرفی کند، باید تغییرات نرم‌افزاری قابل توجهی را در iPadOS به وجود بیاورد. با وجود این دسته از مشکلات، می‌توان ادعا کرد که انتظار نمی‌رود در سال ۲۰۲۲ شاهد آیپدهایی با نمایشگر بزرگتر خواهیم بود و این دستگاه‌ها احتمالا در سال‌های آینده عرضه خواهند شد.

عینک واقعیت افزوده اپل

علاوه بر هدست واقعیت ترکیبی که انتظار داریم تا پایان سال ۲۰۲۲ جزئیات زیادی درباره آن منتشر شود، ظاهرا غول فناوری مستقر در کوپرتینو در حال کار روی عینک واقعیت افزوده خود نیز است.

عینک هوشمند واقعیت افزوده اپل طبق گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده، شبیه به عینک‌های معمولی خواهد بود و می‌تواند اطلاعاتی از قبیل پیام‌های متنی و نقشه‌ها را جلوی چشمان کاربر قرار دهد. همچنین گفته می‌شود اپل برای توسعه نمایشگرهای میکرو OLED فوق‌العاده پیشرفته با اندازه کمتر از یک اینچ برای عینک‌ها در حال همکاری با TSMC است.

طبق گفته «مینگ-چی کو» تحلیلگر شناخته شده اپل، عینک واقعیت افزوده این شرکت سال ۲۰۲۵ راهی بازار خواهد شد.

اپل تی‌وی با اسپیکر یکپارچه و دوربین FaceTime

مارک گورمن اوایل سال جاری اشاره کرده بود که اپل تی‌وی جدیدی با ترکیب اسپیکر هوم‌پاد و همچنین دوربین یکپارچه فیس‌تایم برای برقرار تماس‌های ویدیویی در حال توسعه است. از جمله قابلیت‌های دیگر این دستگاه به ویژگی‌های استاندارد اپل تی‌وی مانند تماشای ویدیو و بازی و همچنین پخش موسیقی و کنترل صوتی سیری اشاره شده است.

البته این دستگاه هنوز در آزمایشگاه‌های اپل در حال طی کردن مراحل اولیه توسعه خود است و بسیار بعید به نظر می‌رسد که تا پایان سال شاهد آن باشیم. اپل تی‌وی ۴K نیز در آوریل سال ۲۰۲۱ به‌روزرسانی شده بود و غول فناوری تمایل دارد تا در یک چرخه سه ساله یک مدل جدید از آن را معرفی کند.

اسپیکر هوم‌پاد با نمایشگر نصب شده روی بازوی رباتیک

دستگاه عجیب دیگری که ظاهرا اپل آن را بررسی می‌کند، یک اسپیکر هوم‌پاد رده بالا است که از یک نمایشگر مانند آیپد بهره می‌برد و روی یک بازوی رباتیک قرار گرفته تا کاربران را ردیابی و دنبال می‌کند. گفته می‌شود اپل در حال کار روی این دستگاه است تا با اسپیکرهای موجود در بازار که از نمایشگر بهره می‌برند رقابت کند، مانند «آمازون اکو ۱۰.»

در بین تمام محصولات شایعه شده اپل که در این لیست حضور دارند، همانطور که بلومبرگ تاکنون در گزارش‌های خود اشاره کرده، احتمال بسیار زیادی دارد که این نسخه از اسپیکر هوم‌پاد هیچ موقع به مرحله معرفی نرسد.

از طرفی دیگر، اپل سال گذشته تولید هوم پاد اصلی را نیز متوقف کرد تا روی هوم پاد مینی تمرکز کند که از زمان عرضه در سال ۲۰۲۰، به دلیل قیمت پایین‌تر، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. برای مشاهده محصولات متوقف شده اپل، می‌توانید مطلب «اپل تولید این محصولات را در سال ۲۰۲۱ متوقف کرد» را مطالعه کنید.

خودرو برقی اپل

اپل از زمان‌ها قبل تصمیم به توسعه یک خودرو خودران داشته و خودرو آن‌ها با نام رمز «پروژه تایتان» در سال‌های اخیر توسعه خود مسیر پر پیچ و خمی را طی کرده است.

با این حال، پروژه «اپل کار» (Apple Car) اهداف بلندپروازانه‌ای دارد و به گونه‌ای پیش می‌رود که ظاهرا فناوری خودران غول فناوری تفاوت زیادی نسبت به نمونه‌های ارائه شده توسط سایر خودروسازان دارد.

کوپرتینویی‌ها هم اکنون در حال تامین قطعات، مذاکره با تامین‌کنندگان و انجام معاملات با شرکای تولیدی خود هستند. طبق گزارش‌ها، اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ خودرو خودران خود را راهی بازار کند، اما همچنان این تاریخ ممکن است با تاخیر مواجه شود، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت تا چند سال آینده شاهد آن باشیم.

آیفون با Face ID زیر نمایشگر

هرچند تاکنون انتظار داشتیم که اپل با آیفون ۱۴ Face ID را به زیر نمایشگر دستگاه خود منتقل کند، اما به نظر می‌رسد در سال جاری نیز شاهد چنین دستگاهی نخواهیم بود.

هرچند گزارش‌های اولیه به استفاده از روزنه مخصوص دوربین سلفی و Face ID زیر نمایشگر اشاره داشتند، اما اخیرا ادعا شد که اپل آیفون ۱۴ پرو را به حفره و بریدگی کپسولی شکل بالای نمایشگر مجهز خواهد کرد که Face ID نیز در آن‌ها قرار خواهد گرفت.

طبق گزارش‌ها، غول فناوری احتمالا تا سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ و آیفون ۱۵ پرو Face ID را به زیر نمایشگر منتقل نخواهد کرد.

منبع: دیجیاتو