شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#فوتبال ایران#مهدوی کیا

خصوصیات ویژه دایی و مهدوی کیا در یک قرن فوتبال ایران

در تیم قرن طرفداری که انتخابات آن از ابتدای امسال شروع شده و بزرگان فوتبال ایران در آن شرکت دارند، تعداد انتخاب ها و میانگین آن به نتایج قابل توجهی رسیده است

مرور تیم قرن فوتبال ایران نشان از آن دارد که علی دایی و مهدوی کیا نسبت به سایرین عملکرد ویژه ای دارند.

به گزارش طرفداری، در این تیم سه بازیکن از تیم جام جهانی 1978، سه نفر از تیم جام جهانی 1998 و 2 بازیکن از فهرست مسابقات جام جهانی 2006 درترکیب اصلی حضور دارند.

در تیم برتر قرن تا این مرحله از انتخابات، ناصر حجازی، محمد پنجعلی، پرویز قلیچ خانی، مجتبی محرمی، مهدی مهدوی کیا، کریم باقری، علی پروین، ناصر محمد خانی، علی کریمی، علی دایی و حسن روشن، بیشترین تعداد رای را دارند.

اما در این میان، ناصر حجازی، علی پروین و حسن روشن از تیم سال 1978 در فهرست حضور دارند، علی دایی، کریم باقری و مهدی مهدوی کیا در تیم سال 1998 هستند ضمن این که دایی و مهدوی کیا به همراه علی کریمی در تیم برتر سال 2006 هم حضور دارند.

دایی و مهدوی کیا در 2 جام جهانی حاضر بوده اند و البته در این فهرست 4 نفر شامل محمد پنجعلی، پرویز قلیچ خانی، مجتبی محرمی و ناصر محمد خانی از بین کسانی که بیشترین انتخاب را در این عرصه دارند، هیچ وقت در مسابقات فوتبال جام جهانی بازی نکرده اند، البته پنجعلی با تیم ملی به جام جهانی 1978 رفت اما در فهرست نهایی تیم ملی برای حضور در این مسابقات قرار نگرفت.