به گزارش اکو ایران ،در جریان ارائه گزارش طرح رصد ، یکی از نیازهای مطرح شده در مناطق عدم وجود فضای مناسب برای ورزش بانوان در بوستان هابود . میثم مظفر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در این خصوص گفت که برخی از خانوم های محجبه در فضای عمومی پارک ها امکان ورزش ندارند و نیاز است فضاهای اختصاصی برای آنها ایجاد شود .

شهردار تهران  که در صحن شورای شهر حضور داشت ،درخصوص  درخواست فضای ویژه برای ورزش بانوان  گفت :در حال حاضر ۷ پارک ویژه بانوان داریم و ۵ پارک هم در سال جاری تاسیس می شود و علاوه بر آن  در ۳۵۲پارک محلی  نیز تمام یا بخشی از آن را به زنان و دختران و مادران و کودکان اختصاص می دهیم که برای این کار مناسب سازی می شوند. تا اسفنده ماه امکان این که هرکسی در آسایش ورزش کند ویا با فرزندش بگردد و برای رسیدن به این موضوع گام به گام مسیر را طی می کنیم .

درخصوص جداسازی فضاهای عمومی برای زنان دو دیدگاهای متفاوتی وجود دارد . برخی  ساخت بوستان‌های بانوان طی چند سال اخیر را گام مثبتی در جهت اختصاص استفاده از فضاهای سبز به زنان می‌داند . به اعتقاد آنها  بسیاری از بانوان محجبه نمی‌توانند به راحتی از ساده‌ترین امکانات ورزشی مانند وسایل بدنسازی بوستان‌ها استفاده کنند و اگر بخواهند ورزشی گروهی انجام دهند با محدودیت‌هایی از نظر فضای ورزشی روبه‌رو هستند.

اما گروهی دیگر این نوع راهکارها را حذف زنان از فضاهای عمومی شهر عنوان می کنند و معتقدند آسان‌ترین راه جداسازی باشد اما درست‌ترین راه، آموزش و فرهنگ‌سازی و امن‌سازی شهری بر اساس باز تعریف مبلمان شهری، نور‌پردازی مناسب و... در جهت کاهش ظرفیت‌های ناامن برای تردد زنان در شهر است.