شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین

افزایش تیراندازی‌ها به نظامیان رژیم اسرائیل و صهیونیست‌‌ها در کرانه باختری فلسطین


افزایش تیراندازی‌ها به نظامیان رژیم اسرائیل و صهیونیست‌‌ها در کرانه باختری فلسطین

رسانه‌ای صهیونیستی از افزاش موارد تیراندازی به نظامیان رژیم اسرائیل و مباهات فلسطینیان به این کار در ملأ عام ابراز نگرانی کرد و هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه‌ای اسرائیلی نوشت که موارد تیراندازی به سمت نظامیان رژیم اسرائیل و صهیونیست‌های شهرک نشین در کرانه باختری بیشتر شده است.

روزنامه «میکور ریشون» امروز یکشنبه گزارش داد که این موارد در مقایسه با گذشته تاحدودی نادر است ولی این اواخر به صورت چشمگیری بیشتر شده است.

بر اساس این گزارش، در شهرک «سیله» در شهرستان جنین به صورت گسترده به سمت نظامیان رژیم صهیونیستی حین اندازه گیری منازل مجریان عملیات حومش تیراندازی شده است و در جنین پدیده تیراندازی به سمت پادگان‌های نظامیان صهیونیست تقریبا روزانه تکرار می‌شود.

این روزنامه می‌نویسد: تصاویر فلسطینیانی که صورت خود را پوشانده و در شهر‌های کرانه باختری تیراندازی می‌کنند، بیشتر شده است و افراد مسلح با سلاح‌هایشان به صورت علنی در مراسم ترحیم و آزادی اسرای مباهات و افتخار می‌کنند حتی در راهپیمایی‌های اعتراضی علیه تشکیلات خودگردان فلسطین.»

بر اساس این گزارش، علت انتشار این گونه سلاح‌ها به ضعف دستگاه امنیتی تشکیلات و افزایش رقابت بین کاندیدهای جانشینی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان برمی‌گردد که باعث شده است که فلسطینی‌ها جری‌تر شوند. به گونه که تخمین زده می‌شود مقادیر بسیار زیادی از سلاح و مهمات ذخیره شده و این رقم به ده‌‌ها هزار سلاح می‌رسد که بین گروه‌ها و خانواده‌‌های فلسطینی در اردوگاه‌های فلسطینی در بلاطه و جنین و الخلیل توزیع شده است.

روزنامه مذکور نوشت: «از زمان نبرد شمشیر قدس و بعد از لغو انتخابات پارلمانی و شورای شهر در تشکیلات خودگردان از سوی محمود عباس، حماس تلاش‌های گسترده‌ای به منظور ایجاد پایگاه اقتصادی و نظامی در کرانه باختری انجام می‌دهد هسته‌های مسلح آن در مناطق مختلف کرانه باختری به ویژه در منطقه الخلیل متمرکز هستند.»

انتهای پیام/