شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#نیم‌فصل#فوتبال

نگاهی به عملکرد تازه‌واردهای پرسپولیس در نیم‌فصل اول/ ضعیف، عجیب و بی‌ثمر!


نگاهی به عملکرد تازه‌واردهای پرسپولیس در نیم‌فصل اول/ ضعیف، عجیب و بی‌ثمر!

نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال در حالی به پایان رسید که بازیکنان تازه وارد تیم پرسپولیس نتوانستند انتظارات هواداران این تیم را برآورده کنند و برخی از آنها آماری عجیب از خود بر جا گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال در حالی به پایان رسید که استقلال صدرنشین شد و پرسپولیس قهرمان پنج دوره متوالی قهرمانی لیگ برتر، در جایگاه دوم ایستاد. سرخپوشان تهرانی که پس از شکست در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا با روحیه‌ای ضعیف فصل بیست‌و‌یکم لیگ برتر را استارت زدند، با تمام فراز و نشیب‌ها  عملکرد قابل قبولی از خود به جا گذاشتند و میانگین امتیازی بالاتر از دو امتیاز در هر بازی را برای خود به ثبت رساندند.

شاید می‌توان بزرگترین نقطه ضعف پرسپولیس در نیم‌فصل اول را عملکرد عجیب و دور از انتظار خریدهای جدید این تیم دانست. موضوعی که در چند سال اخیر از آن به‌عنوان نقطه قوت پرسپولیسی‌ها یاد می‌شد، حالا بزرگترین ضعف سرخپوشان و چالشی جدی برای گل‌محمدی در نقل‌و‌انتقالات زمستانی خواهد بود. در زیر خریدهای ابتدای فصل پرسپولیس و عملکرد آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

رضا اسدی
پُر سر و صداترین خرید پرسپولیس خیلی زود کم‌فروغ شد. اسدی که یکی از گزینه‌های اصلی گل‌محمدی در نقل‌و‌انتقالات به شمار می‌رفت بسیار دور از انتظار ظاهر شد و هر چه بازی‌ها پیش رفت، او از ترکیب اصلی تیمش دورتر شد. این بازیکن که به‌عنوان جایگزین احمد نوراللهی به جمع شاگردان گل محمدی اضافه شده بود، در سه دیدار ابتدای فصل به صورت فیکس در ترکیب پرسپولیسی‌ها به میدان رفت و حتی در هفته نخست مقابل فولاد نیز موفق به گلزنی شد، اما از هفته چهارم به‌ بعد روند نزولی اسدی آغاز و در هفته‌های بعد به بازیکن «چهار پنج» دقیقه‌ای پرسپولیسی‌ها تبدیل شد.

اسدی تنها بازیکن تازه‌وارد پرسپولیس است که در ابتدای فصل قراردادی یک ساله با سرخپوشان امضا کرد و حالا نیز زمزمه‌هایی مبنی بر جدایی‌اش در نیم‌فصل به گوش می‌رسد و باید دید چه سرنوشتی در انتظار این بازیکن خواهد بود.

تیم فوتبال پرسپولیس ,

علی نعمتی
بدون شک موفق‌ترین خرید فصل بیست‌و‌یکم پرسپولیس علی نعمتی است. بازیکنی که با نیمکت‌نشینی مطلق کار خود را در پرسپولیس آغاز کرد و رفته رفته و پس از هفته چهارم به بازیکن فیکس سرخپوشان تبدیل شد. نعمتی که در تیم پدیده نیز سابقه همکاری با گل‌محمدی را داشت، خیلی زود جای خود را در ترکیب اصلی پرسپولیس به دست آورده است و به نظر می‌رسد در نیم‌فصل دوم نیز یکی از مهره‌های قابل اتکای گل‌محمدی در خط  دفاعی خواهد بود.

حامد پاکدل
مهاجم موفق فصل گذشته آلومینیوم، در ابتدای فصل پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان به پرسپولیس پیوست تا شاید جای خالی شهریار مغانلو را پُر کند، اما او نیز عملکرد بسیار ضعیفی را از خود به جا گذاشت. پاکدل که حضورش در پرسپولیس از ابتدا نیز با انتقاداتی از سوی هواداران مواجه شده بود، در نیم‌فصل نخست تنها موفق به زدن یک گل شد و در آماری عجیب تنها 126 دقیقه برای سرخپوشان در لیگ برتر بازی کرد! این آمار به برای هواداران راضی‌کننده است و نه کادر فنی.

پاکدل در دیدار هفته اول مقابل فولاد چند دقیقه پس از ورود به زمین موفق به گلزنی شد، اما پس از آن بازی یکی از کم فروغ‌ترین خریدهای پرسپولیس بود و در بیشتر بازی‌ها تنها در دقایق پایانی فرصت بازی را پیدا کرد. پاکدل حتی پس از مصدومیت عیسی آل‌کثیر نیز فرصت بازی برای پرسپولیس را به دست نیاورد و گل‌محمدی ترجیح داد تا از مهاجمان غیر تخصصی در این پست استفاده کند. با این شرایط به نظر می‌رسد در صورت جذب مهاجمان با کیفیت، جدایی پاکدل در نیم‌فصل نیز دور از ذهن نباشد.

علیرضا ابراهیمی
دیگر خرید ناموفق پرسپولیس علیرضا ابراهیمی بود. مدافعی که امید زیادی به درخشش او در پرسپولیس بود،‌ اما به هیچ وجه نتوانست رضایت کادر فنی را برای حضور ثابت در ترکیب 11 نفره جلب کند. ابراهیمی در آماری عجیب در نیم‌فصل حضور خود در پرسپولیس فقط 50 دقیقه فرصت بازی در لیگ برتر را به دست آورد که همین آمار کاملاً گویای شرایط این بازیکن در جمع شاگردان گل‌محمدی است. ابراهیمی به‌عنوان جایگزین محمدحسین کنعانی‌زادگان به پرسپولیس اضافه شد و قرار بود جای خالی این بازیکن را پُر کند، اما عملکردش فاصله بسیار زیادی با مدافع سابق و ملی‌پوش پرسپولیس داشت تا جایی که نمی‌توان آینده‌ای برای او در جمع سرخپوشان متصور بود.

رضا دهقانی
رضا دهقانی را می‌توان عجیب‌ترین خرید گل‌محمدی در ابتدای فصل دانست. هافبک جوانی که از نساجی به تیم گل‌محمدی اضافه شد اما خیلی زود و پس از هفته چهارم قراردادش را فسخ کرد و راهی تراکتور شد. دهقانی نیز فقط در یک بازی و 21 دقیقه فرصت بازی برای سرخپوشان تهرانی را به دست آورد و مشخص نشد دلیل جذب و بلافاصله فسخ قراردادش چه بود!

علاوه بر بازیکنانی که از آنها نام بردیم، منوچهر صفروف و وحدت هنانوف دو بازیکن تاجیکستانی نیز از آبان ماه در تمرینات پرسپولیس حضور داشتند، اما به دلیل بسته بودن پنجره نقل‌و‌انتقالاتی در آذر ماه با پرسپولیس قرارداد بستند تا یکی دیگر از اتفاقات عجیب سرخپوشان در نقل‌و‌انتقالات نیم‌فصل نخست رقم بخورد. دو بازیکنی که قرار بود در نیم‌فصل نخست به تیم گل‌محمدی کمک کنند اما به دلیل شرایط عجیب این تیم فعلاً شرایط حضور در زمین را ندارند و باشگاه پرسپولیس منتظر جواب استعلام آن‌ها از فیفاست.

گل‌محمدی درباره شرایط این دو بازیکن پیش از بازی با فجر گفته بود: «از طرف فدراسیون با ما تماس گرفته و گفته‌اند استعلام این بازیکنان را گرفته‌اند و به همین دلیل ما می‌ترسیم که از آنها استفاده کنیم، چون هنوز جواب قطعی از سمت فدراسیون به ما داده نشده است که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم یا نه».

با تمام این اوصاف و با در نظر گرفتن شرایط بازیکنان جدید پرسپولیس، به نظر می‌رسد مهم‌ترین دلیل اُفت نسبی این تیم نسبت به فصل گذشته، همین کیفیت پایین بازیکنان تازه وارد است که اغلب آن‌ها در نیم‌فصل نخست هیچ کمکی نتوانستند به تیم گل‌محمدی کنند. پرسپولیسی‌ها که به دنبال ششمین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر هستند، قطعاً برای رفع نقاط ضعف‌شان گزینه‌های محدودی در نقل‌و‌انتقالات زمستانی خواهند داشت، اما انتظار می‌رود حداقل بازیکنان جذب شده در پنجره پیش رو بتوانند باری از دوش سرخپوشان در نیم‌فصل دوم بردارند.

انتهای پیام/