شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#جدید#خوزستان

ببینید | آپشن‌ جدید خودروهای ایرانی | اگر تند بپیچید ممکن است چرخ خودرو باز شود

یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
۰ نفر

بیستم دی ماه بود که تصادفی زنجیره‌ای در خوزستان به وقوع پیوست و در جریان آن بیش از ۵۰ تن مصدوم و کشته شدند. آن چیزی که در این سانحه موجب حیرت همگان شد، باز نشدن ایربگ‌های خودروها بود که بار دیگر ضرورت نظارت دقیق‌تر بر کیفیت خودروها را گوشزد کرد.

تصادف زنجیره ای

به گزارش همشهری آنلاین، سردار حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران گفت: باز نشدن ایربگ خودروها در تهران بسیار زیاد اتفاق افتاده است.

به اعتقاد او در برخی خودروهای ساخت داخل خودرو اگر کمی تندتر بپیچید ممکن است چرخ  خودرو باز شود. 

این مقام پلیس تاکید می‌کند که بیشترین نواقص در خودروهای ایرانی است.

«پیمان پیرایش» مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران نیز افزود: در تصادف اخیر بیان شده که ایربگ هیچ‌یک از خودروهای ایرانی باز نشده است، در این زمینه سازمان ملی استاندارد مکاتبه‌ای با پلیس راهور ناجا داشته تا گزارش مربوطه را در اسرع وقت در اختیار ما قرار دهد و علاوه بر آن به ما اجازه دهند یک تیم تخصصی برای بررسی فنی خودروها در پارکینگ مربوطه اعزام کنیم.

وی ادامه‌ داد: ایربگ یک بالش نرم نیست، بلکه کیسه هوایی است که با سرعت ۴۰۰ کیلیومتر بر ساعت باز می‌شود و اگر فردی که روی صندلی خودرو نشسته فاصله و شرایط لازم را نداشته باشد، شاید موجب آسیب شود؛ به همین دلیل خودروساز در سمت سرنشین آپشنی تعبیه کرده که بتوان ایربگ را غیرفعال کرد.