شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#تربیت بدنی

کردنوری: سازمان تربیت بدنی دنبال این بود که دیگر تیم استقلال نباشد! / به باغبان ها می گفتند زمین را قبل تمرین آبیاری کنند

عباس کردنوری رازهایی را درباره وضعیت تیم تاج قبل و بعد از انقلاب فاش کرد.

کردنوری: سازمان تربیت بدنی دنبال این بود که دیگر تیم استقلال نباشد! / به باغبان ها می گفتند زمین را قبل تمرین آبیاری کنند

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

عباس کردنوری پیشکسوت تیم استقلال، شرایط گذشته این تیم را بالاتر از تلاطم می‌داند. او از تلاش‌هایی می‌گوید که می‌توانست به نابودی این تیم منجر شود.

کردنوری درباره وضعیت تیم تاج قبل و بعد از انقلاب، در مصاحبه با ایسنا گفته است: حسین فکری به عنوان سرمربی وقت تیم ملی مشکلات بسیاری با تیمسار خسروانی رئیس وقت سازمان تربیت بدنی و باشگاه تاج داشت که در نهایت منجر به برکناری او از تیم ملی شده بود. این اختلاف‌ها شدت گرفت و به بعد از انقلاب نیز کشیده شد. از این جهت کلاً با تاج سازگار نبود و سازمان تربیت بدنی بعد از تغییر نام هم ما را حمایت نمی‌کرد. حتی از سازمان تربیت بدنی به باغبان‌های زمین وحیدیه (دیهیم) دستور می‌دادند که زمین فوتبال را بیش از اندازه آبیاری کنند تا زمین مناسب برای تمرین نباشد و از ورود بازیکنان و طرفداران به داخل باشگاه جلوگیری کنند. ما تا این حد مشکل داشتیم. این عدم اشتیاق طوری بود که هر زمان باشگاه به بن‌بست می‌خورد، اتفاقاً خوشحال هم می‌شدند و به دنبال این بودند که دیگر استقلالی نباشد. که از زمان آقای غفوری فرد به یاد دارم کار طور دیگری شد.

در کل از طرف تربیت بدنی خیلی اذیت شدیم. امکانات نمی‌دادند. یک زمین وحیدیه بود که با وجود تمام کاستی‌ها، آن را پذیرفته و راحت بودیم. بعد از مدتی که از حضورمان در این زمین گذشت و توانستیم فوتبالیست‌های جوان و علاقمند را از همان حوالی انتخاب کنیم، آنجا را هم از ما گرفتند. همچنین الزام حضور افراد غیر ورزشی (طرفداران تیم تاج) در کنار تیم باعث شده بود همه چیز را کنترل کنیم و کوچک ترین چیزی که از ما سر می‌زد، بزرگ و رسانه‌ای می‌شد تا شرایطی ایجاد شود که این باشگاه را نابود کنند.