شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یوونتوس

سیصدمین حضور ماسیمیلیانو الگری روی نیمکت یوونتوس + آمار و افتخارات

مکس الگری سومین سرمربی باسابقه تاریخ یوونتوس است

بازی مقابل اودینزه، سیصدمین مرتبه‌ای است که ماسیمیلیانو الگری روی نیمکت یوونتوس می‌نشیند.

طرفداری | به گزارش وب سایت یوونتوس، پانزدهم ژانویه 2022 یک روز تاریخی برای مکس الگری است. بازی تیم‌های یوونتوس و اودینزه، سیصدمین حضور الگری روی نیمکت بیانکونری خواهد بود. الگری با تجربه کردن سیصدمین بازی‌اش روی نیمکت یوونتوس، در میان باسابقه‌ترین سرمربیان تاریخ این باشگاه قرار می‌گیرد. این یعنی فقط جووانی تراپاتونی و مارچلو لیپی سابقه بیش‌تری نسبت به الگری در یوونتوس داشته‌اند. این در حالی است که الگری نسبت به تراپاتونی و لیپی، درصد برد بیش‌تری کسب کرده است.

الگری در این 299 بازی که روی نیمکت یوونتوس نشسته، توانسته 207 برد، 46 تساوی و 46 شکست را در کارنامه این تیم ثبت کند. او همراه با بیانکونری موفق شده پنج قهرمانی سری آ، چهار قهرمانی کوپا ایتالیا و دو قهرمانی سوپرکاپ ایتالیا را تجربه کند و دو مرتبه نیز این تیم را به فینال لیگ قهرمانان اروپا برساند. 

ماسیمیلیانو الگری هیجان‌انگیزترین بازی‌اش روی نیمکت یوونتوس را برد 3-1 در سانتیاگو برنابئو مقابل رئال مادرید می‌داند؛ گرچه به دلیل شکست 3-0 در بازی رفت، آن دیدار خاطره‌انگیز به حذف یووه منجر شد. اولین دیدار او روی نیمکت یوونتوس نیز به 30 آگوست 2014 بر می‌گردد، جایی که تیم الگری توانست در استادیوم بنته‌گودی با نتیجه 1-0 مقابل کیه وو به برتری برسد. از آن روز، یوونتوس شش قهرمانی متوالی در سری آ را تجربه کرد. الگری در آن بازی یک اقدام شجاعانه هم انجام داد و از دقیقه یک، کینگزلی کومان 18 ساله که به تازگی به یووه پیوسته بود را بازی داد.