شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#فوتبال ایران

برترین های قرن با حسین مسگر ساروی: پرویز دهداری پدر راستین فوتبال ایران بود

حسین مسگرساروی در گفتگوی تلفنی با مهدی حدادپور در نظرخواهی برترین های قرن شرکت کرد

حسین مسگرساروی متولد هشتم آبان 1336 و از بهترین های تاریخ فوتبال قائمشهر و مازندران است. او دوران باشگاهی را در تیم های نساجی و نفت قائمشهر سپری کرد و در سالهای 1364 تا 1366 بازیکن تیم ملی بود. او همچنین در بازی های آسیایی 1986 سئول و مقدماتی المپیک 1988 پیراهن تیم ملی را به تن کرد.

به گزارش طرفداری، حسین مسگرساروی تیم منتخب قرن خود را به شرح زیر انتخاب کرد.

دروازه بان:

من با عابدزاده همبازی بودم و هم برای او و هم برای زنده یاد ناصر حجازی احترام زیادی قائلم اما متاسفانه یک انتخاب دارم. نام ناصر حجازی را بنویسید.

مدافعان میانی:

جعفر کاشانی الگوی من در فوتبال بود. در این پست استثنا بود و شایستگی بسیاری در فوتبال ما داشت. نادر محمدخانی دیگر انتخابم است. یک بازیکن خوش فکر با عیاری خاص. خونسرد بود و مدیریت شایسته ای داشت و در دفاع روش خاصی را هم به کار می برد.

دفاع راست:

حسن نظری فوق العاده بود. یک دفاع تکنیکی با جهش رو بالای عالی. البته رامین رضاییان را هم در این پست می پسندم.

دفاع چپ:

کلاس فوتبال مصطفی عرب واقعا عالی بود. نجابت فوق العاده ای هم داشت و درسهای زیادی با فرهنگ فوتبالش به ما داد.

هافبک دفاعی:

خودم در قائمشهر یک بازی با پرویز قلیچ خانی کردم. تازه فوتبالش را کنار گذاشته بود. نمی دانید چه بازی ای می کرد و آن روز چه بلایی سر ما آورد.

هافبک راست:

علی آقای پروین یک نگینی در انگشتر تیم ملی بود. نبوغ زیادی داشت و توپ گرفتن از او بسیار سخت بود. وقتی صاحب توپ بود، همه منتظر یک خطر روی دروازه حریف بودند.

هافبک چپ:

آهوی تیزپا، ناصر محمدخانی را انتخاب می کنم. آنقدر خوش فرم بازی می کرد که مثل مسی در فوتبال امروز بود. در تمرینات که روبروی هم بازی می کردیم واقعا سخت می شد از او توپ گرفت.

هافبک هجومی:

سیروس قایقران یک بازیکن بسیار خوش پرش، سرزن و توپ زن، با مدیریت بالا و توان و شایستگی بالا در بازی با توپ بود. در دفاع آخر هم می توانست به سادگی بازی کند.

مهاجمان:

علی دایی و سردار آزمون را انتخاب می کنم. علی دایی انتخاب اول من برای خط حمله است و لازم نیست برای این انتخاب هیچ دلیلی بیاورم. 109 گل ملی زده، همین بس است. سردار آزمون هم در بین فوتبالیست های کنونی لژیونری است که رشد قابل ملاحظه ای داشته است. هرچند که مهدی طارمی هم عملکرد شایسته ای داشته است.

حسین مسگر ساروی در ادامه از پرویز قلیچ خانی، ناصر محمدخانی و علی دایی به عنوان سه بازیکن برتر قرن یاد کرد.

او پس از انتخاب پرویز دهداری به عنوان مربی ایرانی قرن گفت:

پرویز دهداری پدر راستین فوتبال ایران بود. درخصوص مربی خارجی، هم برانکو ایوانکوویچ را در نظر دارم و هم دراگان اسکوچیچ. هر دو بسیار عالی کار کرده اند. به خاطر تداوم خوبی که در فوتبال ملی و باشگاهی ما داشته برانکو را انتخاب می کنم.

حسین مسگر ساروی در ادامه از علیرضا فغانی به عنوان داور قرن یاد کرد. همچنین برای انتخاب تیم قرن گفت:

تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 چرا که آن زمان از 2 قاره آسیا و اقیانوسیه تنها یک تیم به جام جهانی می رفت و این تیم موفق به کسب چنین دستاورد بزرگی شد.

در بخش پایانی یعنی ورزشکاران قرن، جهان پهلوان تختی، محمد نصیری و امامعلی حبیبی انتخاب های حسین مسگر ساروی بودند.

فرم نظرخواهی تکمیل شده حسین مسگر ساروی