شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فیفا#جدید

فدراسیون کارگروه جدید تشکیل داد؛ کارگروه برنامه ریزی و پشتیبانی حضور رییس فیفا در تهران!

رییس فدراسیون فوتبال با صدور حکمی، محمدحسین حمیسی را به عنوان «رییس کارگروه برنامه ریزی و پشتیبانی حضور رییس فیفا در تهران» تعیین کرد. به نام طولانی کارگروه دقت کنید؛ این کارگروه هیچ کاری که نکند و هیچ فایده ای که نداشته باشد، به خاطر اسم طولانی اش نامزد ثبت در گینس می شود!

محمدحسین حمیسی که ماه گذشته به عنوان سرپرست حراست به فدراسیون فوتبال برگشت، ابتدای دی ماه، با حفظ سمت، یک حکم دیگر دریافت کرد تا همزمان با سرپرستی حراست فدراسیون، رییس کارگروه برنامه ریزی و پشتیبانی حضور رییس فیفا در تهران باشد.

به گزارش طرفداری، در حالی که ماه گذشته فدراسیون فوتبال از دعوت رییس فیفا به تهران خبر داده بود، طی روزهای گذشته سخنگوی فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران، غیر مستقیم از احتمال لغو سفر جانی اینفانتینو به تهران به دلیل شیوع نوع جدید ویروس کرونا، خبر داد و حضور رییس فیفا در تهران برای تماشای دو بازی تیم ملی مقابل عراق و امارات را با اما و اگر مواجه کرد اما با این حال، شهاب عزیزی خادم ابتدای ماه جاری کارگروهی برای استقبال از اینفانتینو تشکیل داد و ریاست این گروه را هم به سرپرست حراست فدراسیون، محمدحسین حمیسی سپرد.

البته در یک سیستم قانونمند، تشکیل چنین کارگروهی بی معنی است چرا که مسئولیت برنامه ریزی چنین سفرهایی با روابط بین الملل فدراسیون است و آنها باید برنامه ریزی را انجام بدهند و سپس پشتیبانی هم باید با دبیرکل فدراسیون که بالاترین مقام اجرایی فدراسیون است باشد و این که رییس حراست، با حکم رییس فدراسیون، با حفظ سمت، رییس کارگروه برنامه ریزی و پشتیبانی سفر رییس فیفا به تهران باشد، به نوعی حذف دبیرکل و روابط بین الملل است. رییس این کارگروه که گفته می شود حکمش را ابتدای دی ماه دریافت کرده، طبق قانون باید برنامه های دعوت از اینفانتینو و نامه های مربوطه را از طریق امور بین الملل و دبیرکل انجام بدهد و مشخص نیست شهاب عزیزی خادم روی چه ماجرایی، برای انجام کاری که قاعدتا باید با نظارت مستقیم دبیرکل و از طریق امور بین الملل انجام می شد، یک کارگروه مجزا تشکیل داده است.