شهر خبر

باورنکردنی؛ هیچ تیمی در نیم فصل به میانگین 1.5 گل زده در هر بازی نرسید!

آمار گل زده شده در لیگ بیست و یکم در پایان نیم فصل اول چیزی در حد فاجعه است

شاید باور نکنید اما 11 تیم در لیگ بیست و یکم نتوانسته اند میانگین یک گل زده در هر بازی را ثبت کنند و از آن بدتر اینکه هیچ تیمی به میانگین یک و نیم گل در هر بازی نرسیده است.

به گزارش طرفداری، لیگ بیست و یکم با کیفت نیست و این موضوعی است که کمتر کسی آن را کتمان می کند، در طول 15 هفته که از بازی ها گذشته بیشتر تیم ها گل نخوردن را در اولویت قرار داده اند و کمتر به فکر گل زدن هستند.

جالب است بدانید با گذشت نیمی از فصل هیچ تیمی در لیگ برتر نتوانسته بیشتر از 21 گل بزند تا حداقل آمار میانگین یک و نیم گل در هر بازی را ثبت کند و از آن بدتر اینکه 11 تیم حتی به میانگین یک گل در هر بازی هم نرسیده اند.

در حال حاضر تیم هایی مثل پدیده، نفت مسجد سلیمان، تراکتور، فجرسپاسی، ذوب آهن، هوادار، صنعت نفت، نساجی، فولاد، پیکان و آلومینیوم اراک تیم هایی هستند که حتی در ثبت میانگین یک گل در هر بازی هم ناکام بوده اند تا به این شکل لیگ برتر فوتبال ایران یکی از عجیب ترین شرایط تاریخ خود را تجربه کند.

استقلال و پرسپولیس از لحاظ گل زده بهترین آمار را دارند و هرکدام 21 بار دروازه حریفان را باز کرده اند (در این آمار گل های بازی انضباطی با گل گهر حساب نمی شود) یعنی به طور میانگین 1.4 گل به حریفان خود در هر بازی زده اند.