شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کشتی آزاد

مصائب شیرین کشتی آزاد در اوزان پر افتخار

رقابت در کشتی آزاد به حداکثر رسیده است

کشتی ایران در مسابقات جهانی جوانان و امید در اوزان 86 تا 97 درخشید اما هیچ کدام از مدعیان جوان و امید را در این بحث مدنظر نداریم چرا که در این اوزان ستاره مدعی به اندازه کافی داریم.

به گزارش طرفداری، در مسابقات جهانی، حسن یزدانی در 86 و کامران قاسمپور در 92 کیلو طلا گرفتند و مجتبی گلیج در وزن 97 برنز گرفتند.

حالا اما کامران قاسمپور قصد دارد دوباره بخت خود را در 86 کیلو که وزن المپیکی است آزمایش کند اما به هر حال در وزن 92 هم مدعی درجه اول جهانی است، در وزن 97 محمد حسین محمدیان در مسابقات اخیر قهرمانی کشور برابر علی شعبانی مدعی درجه اول این وزن و صاحب رنکینگ در کشتی دنیا در وزن 97 برنده شد، محمدیان در المپیک کشتی گیر ما بود اما چیزی که ابهام را بیشتر می کند حضور علیرضا کریمی برنده 2 نقره و یک برنز جهان است که او هم در این 3 وزن می تواند مدعی و صاحب توان باشد.

ما در این اوزان چنان قدرتمند هستیم که می توانیم همزمان در مسابقات آسیایی و جهانی سال آینده که همزمان برگزار خواهد شد 2 مدعی در هر وزن به میدان بفرستیم.

البته 86 کیلو را هم در جهانی و هم در آسیایی داریم، در وزن 92 تنها در جهانی نماینده داریم و در 97 کیلو هم در مسابقات جهانی و هم در مسابقات آسیایی به میدان خواهیم رفت.

به نظر می رسد گزینه منطقی این است که همان ترکیب جهانی 2021 تکرار شود و یزدانی، قاسمپور و گلیج در این 3 وزن در جهانی به میدان رفته و 2 کشتی گیر مناسب مثل علیرضا کریمی و محمد حسین محمدیان در بازیهای آسیایی به میدان بروند اما اگر قاسمپور اصرار به حضور در وزن یزدانی یعنی 86 را داشته باشد، می توان یکی را به جهانی و یکی را به آسیایی فرستاد، وکریمی را در 92 کیلو گرم جهانی آزمود.