شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#حقوق‌های نجومی#جمعه#امام جمعه

درخواست امام جمعه تهران برای پیگیری حقوق‌های نجومی

امام جمعه موقت تهران حقوق‌های نجومی را مربوط به شرکت‌های دوزیست و خصولتی دانست.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، امام جمعه موقت تهران امروز (جمعه ۲۴ دی) در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به حقوق‌های نجومی و بیان اینکه چیزی که ملت ما را رنج داده و می‌دهد خبر زشت حقوق‌های نجومی است، گفت: این مسئله باید با دقت بررسی شود و دولت نیز موضوع را پیگیری کند.

اقدام صحیح دولت رئیسی برای رهگیری حقوق‌های نجومی

وی با بیان اینکه خبرهای خوبی از رهگیری حقوق‌های نجومی به گوش می‌رسد و بیشتر این پدیده نامناسب رنج‌آور و آزاردهنده مربوط به شرکت‌های دوزیست و خصولتی است، گفت: در این شرکت‌های خصولتی که نه خصوصی هستند و نه دولتی برداشت‌های ناصوابی صورت می‌‌گیرد که از هیچ مدیر غیرتمند و مؤمنی برنمی‌آید که ۱۵ برابر بیشتر حقوق بگیرد که این مسئله نیاز به اصلاح دارد از این رو باید این شرکت‌ها و دستگاه‌های ویژه‌خوار در طراحی جدید مورد اصلاح قرار گیرند.

تیم مذاکره‌کننده ایرانی نباید بترسد

اما جمعه موقت تهران در ادامه خطبه‌های امروز نمازجمعه به مذاکرات هسته‌ای در وین اشاره کرد و با بیان اینکه در سیاست خارجی وقتی ملت ایران پشتوانه تیم مذاکره‌کننده هستند، این تیم مذاکره‌کننده ایرانی نباید بترسد و غیرتمندانه حاضر شده و با توکل به خدا و با تدبیر و حکمت دشمن را زمین‌گیر کرده و این تحریم‌های ظالمانه را از سر راه بردارد، گفت: نباید مذاکرات فرسایشی شود، گفت: دشمن به این توافق بیشتر از ما نیاز دارد بنابراین ما عجله‌ای نداریم چرا که باید با دقت و غیرت مذاکرات دنبال شود.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نمازجمعه تهران با اشاره به سخنان رهبری به مناسبت ۱۹ دی ماه گفت: رهبر غیور و حکیم و شجاع ما به مناسبت ۱۹ دی از نعمت غیرت دینی در جامعه ما گفتند و تحلیل دقیق و فنی داشتند و در اختیار جامعه قرار دادند.

وی با بیان اینکه دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی ماه عجیبی است و دی ماه تجلی گاه غیرت دینی ایرانیان و مردم کشور است، گفت: از شهادت غیور مردان فداییان اسلام در ۱۳۳۴ که آذرخش غیرت دینی بود و ۱۹ دی ماه و خروش غیرت مندانه مردم قم تا ۲۶ دی ماه که شاهد فرار جرثومه تباهی و فساد شاه مخلوع بودیم و این دست الهی بود که آستین ملت بیرون آمد و او را از کشور فراری داد.

رسیدگی به سیل زدگان کشور

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حادثه سیل در برخی از مناطق کشور خطاب به مردم این مناطق گفت: با خواهران و برادران در مناطق سیل‌زده ابراز همدردی می‌کنیم. ان‌شاءالله مشکلات با سرعت برطرف شود.

وی با بیان اینکه گزارش میدانی ائمه جمعه که با آنها تماس داشتم در این شهرها، حکایت از حضور بهنگام و به موقع مسئولان در این شهرهاست، گفت: از تهران و شهرداری تهران هم گروه هایی رفتند و به شما می‌گویم شما تنها نیستند. خیلی از مشکلات ناشی از دشواری‌های زیرساختی است که اگر آنها درست شود این مسائل مشکل ساز نمی‌شود و بارش باران رحمت خواهد بود نه زحمت.

منبع: شبستان