شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#جمعه#امام جمعه#آرام

امام جمعه رفسنجان: اگر رهبری می‌فرمایند دوچرخه‌سواری شرعا حرام است،  چرا مجلس این را تبدیل به قانون نکرده است؟

امام جمعه رفسنجان:  اگر رهبری می‌فرمایند دوچرخه‌سواری شرعا حرام است،  چرا مجلس این را تبدیل به قانون نکرده است؟

فارس نوشت: امام جمعه رفسنجان گفت: اگر ما آرام بنشینیم، بگذاریم غیرت دینی خدشه‌دار شود، حجاب از سر دختران برداشته شود و غیرت دینی کمرنگ شود، دشمن به‌راحتی می‌تواند به اهداف خود برسد.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص غیرت دینی، اظهار کرد: غیرت دینی عامل نجات کشور در همه حوادث و بحران‌ها بوده است، از قبل از انقلاب تا به امروز هر حضور و پیروزی در هر جا که رقم خورده غیرت انقلابی و دینی مردم جامعه را به حرکت وادار کرده است.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: جمعیت عظیمی از شهدای بسیج داریم که به‌دلیل غیرت دینی خود در صحنه به شهادت رسیدند. دشمنان دنبال این هستند که غیرت دینی را در جامعه کمرنگ کنند، اگر به جایگاه رهبری و ولایت فقیه توهین شود، برای کمرنگ‌کردن غیرت دینی است. اگر مسأله بدحجابی یا بی‌حجابی را در جامعه ترویج می‌کنند یا یک خانم را از سر بی‌دینی و نفهمی تشویق می‌کنند که دوچرخه‌سواری کند، با اینکه دوچرخه‌سواری بانوان در انظار عموم حرام است، دنبال خدشه‌دار کردن غیرت دینی مردم هستند.

وی ادامه داد: اگر افسار سگ را به دست دختر و پسر ما در کوچه و خیابان دادند برای خدشه‌دارکردن غیرت دینی است و اگر به مسائل مذهبی، نماز و روزه ما حمله کردند دیدند که غیرت دینی جامعه را از بحران‌ها نجات می‌دهد که باید خیلی به هوش باشیم و از سر این قضایا به‌سادگی نگذریم و بگوییم دختر جوان دوست دارد دورچرخه‌سواری کند! خیر، باید هوشیار باشیم و نگذاریم چنین کاری در جامعه گسترش پیدا کند.

امام جمعه رفسنجان:  اگر رهبری می‌فرمایند دوچرخه‌سواری شرعا حرام است،  چرا مجلس این را تبدیل به قانون نکرده است؟

عسکری با بیان اینکه پیراهن ناموس ما اگر روزی در خانه روی بند رخت برای خشک‌شدن پهن بود، زمانی که میهمان می‌آمد آن را جمع می‌کردیم که کسی لباس دختر، همسر، مادر و  خواهر ما را نبینند. چگونه امروز دختران را روی دورچرخه سوار می‌کنند که در خیابان‌ها بچرخند و عده‌ای با حماقت تمام از این جریان‌ها حمایت می‌کنند و اگر ندایی علیه این کار بلند شود اعتراض می‌کنند و به خود من هم ناسزا گفتند.

وی تصریح کرد: اگر ما آرام بنشینیم، بگذاریم غیرت دینی خدشه‌دار شود حجاب از سر دختران برداشته شود و غیرت دینی کمرنگ شود، دشمن به‌راحتی می‌تواند به اهداف خود برسد.

عسکری خاطرنشان کرد: از کنار این قضایا راحت نگذریم و به‌عنوان یک حادثه جزئی نگاه نکنیم و بگوییم سگ یک حیوان است چه می‌شود دست بگیریم و در خیابان حرکت کنیم. متأسفانه نیروی انتظامی به وظیفه‌اش در این خصوص عمل نمی‌کند. مردم باید با برخورد جدی و انقلابی از نیروی انتظامی بخواهند، چراکه وظیفه برخورد با جرایم مشهود ازجمله بی‌حجابی و سگ گردانی با نیروی انتظامی است اما اقدامی نمی‌کنند.

وی ابراز کرد: همه ما باید تعصب دینی داشته باشیم و نیروی انتظامی و دستگاه قضائی به وظایف خود عمل کنند و  در مقابل جرایم و مجرم بایستند و اگر قانون نداریم قانون تصویب کنید. مجلس هم کم‌کاری کرده است اگر رهبری می‌فرمایند دوچرخه‌سواری شرعا حرام است،  چرا مجلس این را تبدیل به قانون نکرده که امروز نیروی انتظامی کوتاهی می‌کند؟ وقت‌تان را صرف کارهای حاشیه‌ای نکنید. غیرت دینی را در مردم زنده نگه دارید. این کوتاهی‌ها جبران‌ناپذیر است باید با صراحت، شجاعت و قاطعیت این مسائل گفته شود و هر روز شاهد ناراحتی مردم متدین و انقلابیون نباشیم. نباید این همه بی‌بندوباری در جامعه رواج پیدا کند.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) را تسلیت گفت و اظهار داشت: این روز به‌نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است.

وی به دور هشتم مذاکرات در وین نیز اشاره و ابراز کرد: ایران برای تعامل با دنیا در میدان است و با دنیا گفت‌وگو می‌کند، اما در مقابل خواسته‌ها و حرف زور دشمن هرگز تسلیم نخواهد شد.شرایط ایران در مذاکات با قبل کاملا متفاوت است و دشمن هم این معنا را خوب می‌داند که شرایط ایران امروز از موضع ضعف نیست از موضع اقتدار و قدرت است و بنا به آن‌چه که رهبر انقلاب هم فرمودند؛ ما نمی‌توانیم تحریم‌ها را رفع کنیم اما توان خنثی‌کردن و بی‌اثرکردن تحریم‌ها را داریم و کشورمان را به مذاکرات گره نمی‌زنیم.

21231