شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سوریه#وزیر خارجه

فیصل المقداد:کودکان و زنان سوری قربانی اقدامات ظالمانه غرب هستند


فیصل المقداد:کودکان و زنان سوری قربانی اقدامات ظالمانه غرب هستند

وزیر خارجه سوریه با اشاره به تاثیر اقدامات ظالمانه و یکجانبه کشورهای غربی و آمریکا بر ملت سوریه گفت: اقدامات قهری و یکجانبه غرب، کودکان، زنان و افراد مسن مردم سوریه را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد که اقدامات قهری و یکجانبه غرب علیه سوریه مردم سوریه به ویژه کودکان، زنان و افراد مسن را هدف قرار می‌دهد.

وی در گفتگو با خبرگزاری چینی «شین‌هوا» تاکید کرد: چین بر اساس اصل روابط معادل بین کشورها، به سوریه کمک می‌کند به ویژه در برقراری صلح و امنیت بین‌ المللی بر خلاف ایالات متحده، که شرایطی را حتی بر سازمان‌های بشردوستانه‌ای تحمیل می‌کند که برای ارائه حمایت و کمک در بحران ها تلاش می‌کنند.

وزیر خارجه سوریه گفت که آمریکا از طریق حمایت از شبه نظامیان مرتبط با آن در شمال شرق سوریه، نفت، گندم و پنبه سوریه را می دزدد و از هر نوع توسعه در آنجا جلوگیری می کند.

مقداد بیان کرد: نگاه آمریکایی‌ها به دموکراسی با هدف گمراه کردن و افزایش تفرقه در جامعه بین المللی و بازگرداندن هژمونی بر کشورهای جهان به بهانه دموکراسی است که نشان می‌دهد آمریکا مدعی دموکراسی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نگاه آمریکا به دموکراسی در چین، تاکید کرد که چین سیاست داخلی عادلانه‌ای را برای همه اعضای جامعه چین اعمال می‌کند و در روابط خود با سایر کشورها از سیاست دموکراتیک واقعی پیروی می‌کند.

تداوم روند آشتی ملی در دیرالزور و الرقه سوریه

منابع سوری اعلام کردند که روند حل و فصل در دیر الزور و الرقه با حضور گسترده افراد به مرکز شهرک «شمیطیه» و «سبخه» در چارچوب تلاش های دولت برای بازگشت زندگی عادی به مناطق آزاد شده از تروریسم، ادامه دارد.

خبرنگار سانا گزارش داد که مرکز شهرک «سبخه» واقع در حومه شرقی الرقه برای دومین روز متوالی شاهد ورود صدها نفری است که تمایل به پیوستن به فرآیند حل و فصل ویژه استان را دارند. 

شیوخ و بزرگان عشایر در مرکز «شمیطیه» در حومه غربی دیر الزور گفتند که این حل و فصل‌ها فرصتی ارزشمند برای افرادی که به آن پیوسته‌اند برای بازگشت به زندگی عادی‌شان است.

تعدادی از افراد که به وضعیت‌شان رسیدگی شد با بیان اینکه این حل و فصل‌ها به راحتی و بدون هیچ مانعی انجام می‌شود، از افراد تحت تعقیب خواستند تا از این فرصت استفاده کرده، وضعیت خود را حل و فصل کنند و به راه حق و راه راست بازگردند.

منابع سوری اعلام کردند که روند حل و فصل در روزهای آینده در مراکز استان‌ها الرقه و دیرالزور ادامه خواهد داشت تا فرصتی برای همگان فراهم آید تا به آغوش میهن بازگردند.

انتهای پیام/