شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیستان#سیستان و بلوچستان#سیلاب
گفت‌وگو|

معاون استاندار سیستان و بلوچستان: در پی سیلاب اخیر راه ارتباطی ۳۰۰روستا قطع شد

معاون استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در پی سیلاب اخیر راه ارتباطی ۳۰۰روستا قطع شد، گفت: ۳۲۲ روستا هم دچار نوسانات برق شدند و ۳۰ روستا قطعی برق داشتند.
منصور بیجار در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به وقوع سیلاب اخیر در استان سیستان و بلوچستان گفت: ۴۸ ساعت قبل از ورود سامانه بارشی به استان سیستان و بلوچستان وضعیت به ما اعلام شد تا اقدامات لازم و پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات و صدمات به مردم و سایر تاسیسات در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: حجم بارندگی‌های انجام شده در استان خیلی بیشتر از آنچه اعلام شد، بود. دو سامانه بارشی به دنبال هم وارد استان شدند، این سامانه‌ها بیشتر نواحلی ساحلی استان را تحت تاثیر قرار داد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بعد از اطلاع از ورود این سامانه بارشی، جلسه ستاد مدیریت بحران استان به مدیریت استاندار تشکیل شد و بعد از اتخاذ تدابیر لازم، اطلاع رسانی به مردم و دستگاه‌ها صورت گرفت.
 
معاون استاندار سیستان و بلوچستان
بیجار با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچشتان در برگیرنده بیش از ۱۱ درصد مساحت کشور است، عنوان کرد: به مردم نسبت به انجام سفر‌های غیر ضرور، حضور در حاشیه رودخانه‌ها و سواحل و پیش بینی مواد غذایی چند روزه در روستا‌ها هشدار داده شد.
 
معاون استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: به اورژانس، هلال احمر، آبفا، برق و سایر نیرو‌های امدادی و اجرایی نیز نسبت به تجهیز ماشین آلات و اعزام نیرو‌های خود برای خدمت رسانی پس از وقوع سیل اطلاع رسانی شد.

وی با بیان اینکه در سه دهه اخیر میزان متوسط  بارندگی سالانه ۹۹.۶ بوده است، گفت: در کنارک ۳۳۴ میلیمتر باران آمد و نزدیک به ۴ برابر متوسط سالانه استان بود. در چابهار نیز ۲۳۴ میلیمتر در همین ۴ روز باران باریده است.
 
معاون استاندار سیستان و بلوچستان

بیجار با اشاره به اینکه در کنارک طی نیم ساعت ۱۰۴ میلیمتر باران بارید، توضیح داد: شهر‌های استان سیستان و بلوچستان  زیرساخت‌های ضعیف و منابع کمی دارند و بروز چنین سیلابی بعد از سال‌ها خشکسالی تاثیرات مخربی بر تاسیسات شهری و روستایی گذاشت.
 
وی با بیان اینکه در پی سیلاب اخیر  راه ارتباطی ۳۰۰روستا قطع شد، گفت: ۳۲۲ روستا هم دچار نوسانات برق شدند و ۳۰ روستا قطعی برق داشتند. 
 
معاون استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در پی تدابیر صورت گرفته قطعی آب رخ نداد، افزود: هم اینک تمامی راه‌ها باز هستند و برق نیز وصل شده است. روستا‌هایی که  در این مدت راهشان قطع بود با بالگرد و ماشین‌های خاص مورد رسیدگی قرار گرفتند. 
 
  • فرماندار کنارک: مشکلات آبگرفتگی منازل تا پایان هفته برطرف می‌شود
  • معاون استاندار فارس: هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی و اراضی کشاورزی در سیل اخیر آسیب دیدند

    انتهای پیام/