شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بایدن

چالش بزرگ بایدن سناتورهای دمکرات و جمهوریخواه را به جان هم انداخت!

کدخبر: 468908
اقتصادنیوز: دموکرات ها و جمهوری خواهان از هم اکنون رقابت برای انتخابات هشتم نوامبر ۲۰۲۲ را آغاز کرده اند و دولت دموکرات جو بایدن درصدد است با تصویب لایحه ای قوانین رای را اصلاح کند.

به گزارش اقتصادنیوز دموکرات‌ها لایحه "حق رای" را آخرین فرصت برای مقابله با محدودیت‌های جدید رای در ایالت‌های تحت کنترل جمهوری‌خواهان پیش از انتخابات کنگره در ۸ نوامبر ۲۰۲۲ می‌دانند.

دموکرات ها می گویند که این لایحه از دسترسی به صندوق های رای، به ویژه برای گروه های اقلیت و کم درآمد محافظت می کند. رای دهندگان رنگین پوست به صورت سنتی به نامزدهای دموکرات رای داده اند.

قانونگذاران جمهوری خواه در ۱۹ ایالت دهها قانون را تصویب کرده اند که رأی گیری را دشوارتر می کند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا  در تلاش برای تصویب لایحه حق رای در مجلس سنای کشورش پس از دیدار اعضای دموکرات سنا اذعان کرد که احتمالا لایحه پیشنهادی حق رای او برای اصلاحات در قوانین رای گیری تصویب نخواهد شد.

وی روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که نمی دانم قادر خواهیم بود این لایحه را تصویب کنیم. امیدوارم بتوانیم این کار را انجام دهیم اما در مورد آن اطمینان ندارم.

بایدن متعهد شد که به مبارزه برای اصلاحات انتخاباتی و قانون حق رای ادامه دهد، حتی اگر جمهوری خواهان بار دیگر از تلاش برای تغییر قوانین جلوگیری کنند.

رئیس جمهوری آمریکا افزود اگر برای نخستین بار موفق نشویم، بار دوم امتحان خواهیم کرد.

بایدن هشدار داد که شکست در این موضوع می تواند تخریب انتخابات را در پی داشته باشد.

این لایحه روز پنجشنبه در مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات ها به تصویب رسید، اما برای غلبه بر مخالفت جمهوری خواهان در سنا، قانون سنا موسوم به فیلی باستر باید تغییر کند. بر اساس این قانون، تصویب یک لایحه نیاز به موافقت ۶۰ سناتور از ۱۰۰ عضو دارد در حالیکه دموکرات ها تنها ۵۰ کرسی در اختیار دارند.

فیلی باستر یک روند پارلمانی است که منازعه بر سر قسمتی از روند قانون‌گذاری به طول می‌انجامد و یک یا چند عضو، رأی‌گیری را به تعویق انداخته یا به طور کلی از آن جلوگیری می‌کنند.

انتخابات میان دوره ای آمریکا قرار است هشتم نوامبر ۲۰۲۲ برابر با ۱۷ آبان ۱۴۰۱ برگزار شود، دراین انتخابات تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۴ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا به رقابت نامزدها گذاشته می شود.