شهر خبر

دلیل اشتباهات عجیب داور بازی مالی - تونس، گرما زدگی عنوان شد

داور در دقایق پایانی بازی مالی و تونس، حالت عادی نداشته و دمای بدنش بسیار بالا بوده است.

دیدار مالی و تونس در جام ملت های آفریقا 2021 با برتری 1-0 مالی به پایان رسید. در این دیدار، یکی از عجیب ترین اتفاقات تاریخ جام ملت های آفریقا رقم خورد.

به گزارش طرفداری؛ در این بازی که دو پنالتی و یک کارت قرمز داشت، جانی سیکازوه داور اهل زامبیا ابتدا در دقیقه 85 سوت پایان بازی را به صدا درآورد. اما پس از این که او متوجه اشتباهش شد، بار دیگر در ثانیه‌ های پایانی دقیقه 89 سوتش را به صدا درآورد؛ این در حالی است که بازی در نیمه دوم چندین بار از جمله دو بار به خاطر VAR و 9 مرتبه به دلیل تعویض ها متوقف شد. پس از این که جایزه بهترین بازیکن زمین اهدا شد و نشست‌ های خبری پس از بازی هم برگزار شدند، به دستور مقامات کنفدراسیون فوتبال آفریقا قرار شد دقایق باقی مانده از بازی ادامه پیدا کند اما تونسی ها به نشانه اعتراض در زمین حاضر نشدند و خواستار تکرار مسابقه بودند. به نقل از دیلی پست؛ کنفدراسیون فوتبال آفریقا هرگونه احتمال در مورد تکرار بازی را رد کرد و مالی برنده قطعی این دیدار است. عصام عبدالفتاح رئیس کمیته داوران CAF در مورد جانی سیکازوه گفت:

داور مسابقه مالی و تونس دچار گرمازدگی شدید شده بود و آب بدن او بسیار کم بود. داور تمرکز خود را از دست داده بود و پس از بازی به بیمارستان منتقل شد. او از دقیقه 80 زمان مسابقه را از دست داد و به همین دلیل در دقیقه 85 سوت پایان را زد.