شهر خبر

کریستیانو رونالدو: منچستر یونایتد باید قهرمان لیگ شود یا در بدترین حال در رتبه سوم قرار گیرد

به نظر می آید کریستیانو رونالدو دل پری از جوانان منچستر یونایتد دارد...

 در روز ها و هفته های گذشته، شایعات زیادی مبنی بر خواست رونالدو برای خروج از منچستر یونایتد و به وجود آمدن مشکلاتی بین او و رالف رانگنیک به گوش می رسید. حال کریستیانو رونالدو در مصاحبه ای مفصل تمامی این موارد را رد کرد و به حمایت از رالف رانگنیک پرداخته است.

به گزارش طرفداری، کریستیانو رونالدو در مصاحبه ای مفصل با اسکای در مورد رالف رانگنیک، اخراج اوله گونار سولشر، کم طاقتی بازیکنان جوان و برخی دیگر از موارد صحبت کرده است. رونالدو در مورد رالف رانگنیک گفت:

رانگنیک 5 هفته پیش به اینجا آمد. او چیز های زیادی را تغییر داده است اما به زمان نیاز دارد تا ایده ها خود را کاملا در تیم جا بیاندازد. من معتقدم او کار درست را انجام خواهد داد. ما می دانستیم آنطور که باید خوب فوتبال بازی نمی کردیم، اما بازی های زیادی برای پیشرفت کردن پیش روی خود داریم. از زمانی که او آمده است فکر می کنم در برخی موارد بهتر شده ایم. اما همانطور که گفتم او به زمان نیاز دارد. تغییر ذهنیت، سیستم و فرهنگ بازیکنان و باشگاه کار آسانی نیست. من هنوز فکر می کنم می توانیم فصل خوبی داشته باشیم.

 می دانیم هماهنگ شدن با ایده های مربی جدید زمان می برد و قرار نیست به این سادگی باشد. اما ما باید نگاهی رو به جلو داشته باشیم، حرفه ای رفتار کنیم، سخت کار کنیم و به عنوان یک تیم کنار یکدیگر باشیم.

 کریستیانو رونالدو در مورد اهداف منچستر یونایتد در این فصل:

 منچستر یونایتد باید قهرمان لیگ شود یا در بدترین حال باید در رتبه دوم یا سوم قرار بگیرد. من رتبه دیگری را مناسب باشگاه نمی دانم. در قلبم نمی پذیرم که هدف و ذهنیت ما کمتر از قرار گرفتن بین 3 تیم اول لیگ برتر باشد. ما می توانیم شرایط را تغییر دهیم. ایده ای در این مورد ندارم زیرا من یک بازیکن هستم نه یک مربی یا رئیس باشگاه. با این حال من می دانم باید چه کاری انجام دهیم اما در این مورد صحبتی نمی کنم زیرا فکر نمی کنم درست باشد که اینکار را انجام دهم. جایگاه من به عنوان بازیکن گفتن چنین مسائلی نیست.

 چیزی که می توانم بگویم و چیزی که در دست ما است، این است که همه می توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم. افتخارات و دستاورد های مهم با نام منچستر یونایتد گره خورده است، بنابراین ما باید شرایط را تغییر دهیم. نمی خواهم در این باشگاه برای رتبه ششم، هفتم یا پنجم بجنگم. من اینجا هستم تا برنده شوم، تا رقابت کنم. معتقد هستم ما اینکار را می کنیم اما هنوز در بهترین سطح خود قرار نداریم. راه طولانی برای پیشرفت داریم و اگر ذهنیت و نگرشمان را تغییر دهیم می توانیم به افتخارات بزرگی دست پیدا کنیم.

رونالدو در مورد وضعیت چند ماه گذشته باشگاه:  

صادقانه بگویم، سخت گذشته است. اوله رفت، کریک آمد و حالا هم یک مربی جدید دیگر داریم. این حجم از تغییرات همیشه کار را دشوار می کند. 

 رونالدو در مورد اخراج اوله گونار سولشر:

 این اتفاقات همیشه ناراحت کننده هستند. اوله همبازی من بود و چندی پیش سرمربی من شده بود. او شخصیت فوق العاده ای داشت. وقتی اینجا را ترک کرد همه ما ناراحت بودیم. اما این بخشی از فوتبال است. وقتی شرایط بر خلاف برنامه های باشگاه پیش می رود، باید تغییری ایجاد شود. من از رفتن اوله واقعا ناراحت شدم اما باید شرایط باشگاه را درک کنیم. لحظات دشواری بود اما زندگی ادامه دارد.

 رونالدو در مورد درگیری هایش با دیگر بازیکنان:

 بازیکنان مسن تر و بالغ تر همیشه می توانند به بازیکنان جوان کمک کند. ولی به عنوان مثال اگر من به شما نصیحتی کنم، اما آن را در زندگی روزانه خود به کار نگیرید ارزشی نخواهد داشت. وقتی من 18 ساله بودم و این افراد با من صحبت می کردند، آن را به عنوان نصیحتی برای پیشرفتم در نظر می گرفتم. اما نسل جدید توصیه و انتقاد را نمی پذیرند و ناراحت می شوند. نمی‌ گویم که این مسئله تنها در تیم ما وجود دارد و من دارم به صورت کلی صحبت می کنم. من خودم بچه دارم و این مسئله را درک می کنم. وقتی به آن ها سخت بگیری، برعکس عمل می‌ کنند.

من اینجا هستم تا به بازیکنان جوان کمک کنم. وقتی آن ها به نصیحت من احتیاج داشته باشند، کمک خواهم کرد. اگر بازیکنان جوان درخواست کمک کنند، من اولین نفری خواهم بود که پیش قدم خواهم شد. اما اگر کمک مرا نمی خواهید پس به خودتان نگاهی بندازید و تمام تلاش خود را کنید تا بهترین عملکرد را داشته باشید تا به تیم کمک کنید. بازیکنان جوان باید بدانند که بهترین ها متعلق به منچستر یونایتد هستند و ما وظیفه داریم که تیم را به چنین جایگاهی برسانیم.

رونالدو در مورد بازگشت به منچستر یونایتد: 

 من به منچستر یونایتد بازگشتم زیرا عاشق این باشگاه هستم و به خاطر پول این کار را نکردم.

 رونالدو در مورد مصدومیتش:

 من خوبم، فقط کمی احساس درد دارم. می دانید این بخشی از کار من است. ما گاهی اوقات باید این احساس درد را داشته باشیم. چیز بزرگ و جدی نیست و امیدوارم به زودی بهبود پیدا کنم.

 کریستیانو رونالدو در مورد اینکه آیا آمادگی لازم برای بازی مقابل استون ویلا خواهد داشت یا خیر:

امیدوارم و ما تلاش خود را در روز پنجشنبه خواهیم کرد. من سعی می کنم تمرینات عادی خود را انجام دهم و خواهیم دید که بدنم چگونه واکنش نشان خواهد داد. من اعتماد به نفس بالایی دارم. من بدنم را به خوبی می شناسم. من بالغ شدم و تجربه ام این امکان را به من می دهد که بدن، ذهن و هر چیزی در اطراف فوتبال را درک کنم.

 رونالدو در مورد عطشش برای موفقیت:

 من فکر می کنم که این حس باید درون شما باشد که بتوانی به خودت افتخار کنی. در آیینه به خود نگاه کنی و بگویی گوش کن، من همه تلاشم را کردم، هر کاری از دستم بر می آمد را انجام دادم. همه ما باید اینگونه باشیم. باید ذهنیت درستی داشته باشیم. گاهی با خود می گویم، کریستیانو چه کاری را می توانی بهتر انجام دهی تا سطحت را ارتقا دهی و به تیم کمک کنی؟ بله من هنوز می توانم در برخی موارد بهتر شوم. مثل 90 دقیقه دویدن، کمک به هم تیمی هایم در صورت خسته شدنشان، توجه به جزئیات کوچک در طول بازی، باهوش بودن و برخی دیگر از موارد.

 همه بازی ها متفاوت از یکدیگر هستند. همه بازیکنان متفاوت هستند. تاکتیک ها، استادیوم ها با یکدیگر فرق دارند. بنابراین شما زمانی که در یک بازی به بن بست میرسید، باید در کنار هم تیمی های خود باشید. به همین دلیل است که به این تیم می گویند یونایتد. ما باید در لحظات سخت در کنار یکدیگر متحد باشیم.