شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مدارس#سال جاری#دانش‌آموزان

۳۵ هزار معلم تا قبل از سال جاری استخدام می‌شوند

بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند که این آمار، ۱۲ درصد کل دانش‌آموزان کشور را شامل می‌شود.

۳۵ هزار معلم تا قبل از سال جاری استخدام می‌شوند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، مدرسه ۱۸ کلاسه پیشگامان علوی در زمینی به مساحت بیش از دو هزار متر مربع در چهار طبقه به بهره برداری رسید.

قاسم احمدی لاشکی در حاشیه آئین افتتاح مدرسه ۱۸ کلاسه پیشگامان علوی بندرعباس گفت: سال ۹۵ قانون مدارس غیردولتی نوشته شد و در روزهای اخیر نیز اصلاحاتی در راستای حمایت بیشتر از مؤسسین مدارس غیر دولتی انجام شد.

وی افزود: بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند که این آمار، ۱۲ درصد کل دانش‌آموزان کشور را شامل می‌شود.

به گفته احمدی لاشکی، با حمایت بیشتر از مدارس غیر دولتی می توان سهم این مدارس را از تحصیل ۱۶ میلیون و ۲۰۰ دانش آموز کشور بیشتر نمود و اقداماتی نظیر تسهیل در ساخت، استفاده از مکانهای مازاد دولتی و اعطای تسهیلات ویژه و غیره می توان مسیر مشارکت مدارس غیر دولتی را هموارتر ساخت.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: رکن اساسی در مدارس ابتدائی، تربیت انسان بر مبنای تربیت شش ساحتی است و نه علم سازی. عالم سازی در مقاطع بالاتر خصوصا در دانشگاهها باید شکل گیرد. 

احمدی لاشکی همچنین در ادامه با بیان اینکه رکن اصلی سند تحویل بنیادین آموزش و پرورش، تربیت معلم است، اضافه کرد: راز کاهش مسائل مختلف کشور با تربیت صحیح و مطلوب معلم و بر اساس مبنای علمی امکان پذیر است.
وی اضافه کرد: تلاش می شود تا قبل سال جاری، ثبت نام و آزمون استخدامی قریب به ۳۵ هزار معلم مورد نیاز آموزش و پرورش انجام شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: مناسب ترین راه  برای جذب و تربیت معلمان خوشفکر و نخبه، مسیر دانشگاه فرهنگیان هست و برای رسیدن به کیفیت مناسب در آموزش های مدارس، کاهش جذب نیروهای آموزش و پرورش از طریق راههای غیر علمی است.

این مسئول عدالت آموزشی با داشتن فضای ایمن آموزشی رابطه مستقیم دارد و باید تلاش کرد تا عدالت در ساخت فضاهای آموزشی ایمن در کشور و استانها به صورت مطلوب اجرائی شود.

احمدی لاشکی با اشاره به تربیت دانش آموزان بر اساس ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین، اظهار کرد: مسائل و آموزه های تربیتی باید همگام با مسائل آموزشی مورد توجه قرار نگیرد و استفاده از فضای مجازی برای تدریس غیر حضوری، ضرورت توجه به آسیب های اجتماعی دو چندان کرده است.

نماینده تام الاختیار مقام عالی وزارت آموزش و پرورش در سفرهای استانی، استقلال در قانون گذاری برای رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت مطلوب و مصون بودن آموزش و پرورش از فشارهای بیرونی وسیاسی را از مهمترین علل پیشرفت آموزشی در جوامع پیشرفته دانست.

وی گفت: باید تلاش شود آموزش های حضوری بار دیگر عمده ترین روش در مدارس کشور باشد و معضلات و مسائل آموزشی و تربیتی با حضور دانش آموزان در کلاس های درس کاهش یابد.