شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن

استخدام ۱۷ هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگر | اختصاص ۵ درصد مسکن جهش ملی برای ایثارگران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: ۵ درصد مسکن‌های احداث شده هر شهر در قالب جهش ملی در اختیار ایثارگران فاقد مسکن قرار خواهد گرفت، همچنین ۱۰ درصد اشتغال هر استان برای سهمیه ایثارگران در نظر گرفته می‌شود.

 استخدام ۱۷ هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگر | اختصاص ۵ درصد مسکن جهش ملی برای ایثارگران

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عصر امروز در جریان سفر دو روزه خود به لرستان و در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، اظهار کرد: امید می‌رود این دو روزی که در خدمت مردم شریف لرستان هستیم بتوانیم به وضعیت خانواده‌های ایثارگران و موضوع‌های پیرامون بنیاد شهید بیشتر از قبل رسیدگی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مطابق عزم دولت سیزدهم جهت سفر به استان‌ها و بررسی مسائل از نزدیک، بنده به عنوان خادم خانواده‌های شهدا و ایثارگران در در نهمین سفر خود به لرستان سفر کردیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه چند مورد را در سفرهای استانی دنبال می‌کنیم، افزود: در این سفرها که به همراه معاونین و مدیران کل انجام می‌شود، میز خدمت تشکیل می‌شود و افرادی که مسائل آن‌ها در استان قابل حل نبوده، مستقیما به مدیران عالی رتبه ستادی مراجعه و مشکلات را حل و فصل می‌کنند.

قاضی زاده هاشمی بیان داشت: نشستی با نمایندگان جامعه ایثارگری به جهت بیان مسائل جمعی برگزار خواهد شد، از طرفی برنامه‌ها و اقداماتی که دولت برای خدمت به خانواده ایثارگران پیش‌بینی کرده را خدمت این عزیزان عرض می‌شود.

وی با بیان اینکه مسائل اجرایی و اداری وابسته به خانواده‌ها در شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مطرح می‌شود، گفت: بر مسایل ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی مروری می‌شود و وظایفی که طبق قانون این دستگاه‌ها دارند نیز پیگیری خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، تجلیل و تقدیر از خانواده‌های شهدا و ایثارگر را از دیگر برنامه‌های سفر خود به لرستان عنوان و تصریح کرد: مسائل انباشته و عمومی استان بررسی و آنالیز می‌شود، یک ارزیابی نیز از عملکرد بنیاد را نیز خواهیم داشت.

قاضی زاده هاشمی، لرستان را یکی از استان‌های پیشتاز که تعداد زیادی شهید و ایثارگر را به کشور عطا کرده، خواند و افزود: مردم لرستان در عرصه دفاع مقدس پیشتاز و جلودار بودند و متاسفانه بمباران‌های زیادی را متحمل شدند.

وی خاطرنشان کرد: لرستان با وجود زیرساخت‌های فراوان طبیعی و از کانون‌های بارشی کشور بودن، اما از نرخ بیکاری بالایی رنج می‌برد، در حوزه ایثارگری نیز در نرخ بیکاری بالاتر از میانگین کشوری است و این مهم یک عزم عمومی را می‌طلبد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بر اساس قانون ظرفیت‌هایی برای استخدام دولتی داریم، گفت: اصولا استخدام‌های دولتی اکنون محدود است و پاسخگوی نیاز تعداد بیکاران ایثارگر کشور نیست.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: با اینکه ۲۵ درصد ظرفیت برای استخدام ایثارگران را داریم، اما سالانه از استخدام حدود ۵۰ هزار نفری در دولت، بین ۸ تا ۱۰ هزار نفر سهمیه ایثارگران است، این در حالی است که ۳۰۰ هزار نفر از جامعه هدف طالب شغل داریم و باید در فرایندهای غیردولتی به دنبال ایجاد شغل برای آن‌ها بود.

وی با بیان اینکه دولت عزم خود را جزم کرده دو مسئله را سامان دهد، افزود: غیر از مسئله گرانی و تورم، دولت درصدد است اشتغال و مسکن را با طرح‌های مختلف سامان بخشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: ۵ درصد مسکن‌های احداث شده هر شهر در قالب جهش ملی در اختیار ایثارگران فاقد مسکن قرار خواهد گرفت، همچنین ۱۰ درصد اشتغال هر استان برای سهمیه ایثارگران در نظر گرفته می‌شود.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اجرای طرح ویژه برای فرزندان شهدا و ایثارگران بالای ۷۰ درصد، بیان داشت: در این طرح نیمی از اشتغال جامعه هدف حل خواهد شد، به‌گونه‌ای که از ۳۳ هزار فرزندان شهدا و جانباز فاقد شغل در کشور، نیمی از این جمعیت با سهمیه استخدامی جذب دستگاه‌های دولتی خواهند شد، برای مابقی که مدرک و یا شرایط لازم را نداشته نیز باید به فکر روش‌های دیگر دنبال ایجاد شغل بود.

 

منبع: انتخاب