شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بارسا#رئال

شکست ژاوی در اولین ال‌کلاسیکو در قامت مربی

رئال در ریاض هم به بارسا رحم نکرد

رئال در ریاض هم به بارسا رحم نکرد

شاگردان آنچلوتی فاتح الکلاسیکوی سوپرکاپ شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در نخستین بازی مرحله نیمه‌نهایی سوپرکاپ اسپانیا در سال ۲۰۲۲ که به میزبانی ریاض عربستان برگزار می‌شود، رئال مادرید از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه کینگ فهد عربستان به مصاف حریف سنتی خود، بارسلونا می‌رود؛ الکلاسیکوی جذاب و متفاوت به میزبانی قاره آسیا.

این بازی که پس از سال ها بدون حضور مسی و رونالدو در ترکیب دو تیم برگزار می شد؛ جذابیت زیبایی داشت و یکی از زیباترین نبردهای اخیر دو تیم شکل گرفت.

در این بازی در ابتدا قوهای سپید توسط وینیسیوس برزیلی به گل رسیدند.

گل ستاره برزیلی روی همکاری او با کریم‌بنزما به ثمر رسید. ضد حمله بازیکنان رئال مادرید با پاس فوق العاده بنزما برای وینیسیوس همراه شد و این بازیکن نیز در موقعیت تک به تک قرار گرفت. ستاره برزیلی با یک ضربه دقیق دروازه را باز کرد تا رئال با یک گل پیش بیفتد.

در واقع به جرأت می‌توان گفت که کریم بنزما و وینیسیوس جونیور آماده ترین زوج حال حاضر فوتبال اروپا هستند. این دو موثرترین بازیکنان رئال مادرید در این فصل نیز بوده اند و حالا با همکاری فوق العاده خود گل اول لوس بلانکوس برابر بلوگرانا را رقم زدند.

در ادامه بلوگرانا موفق شد بازی را مساوی کند. بارسا دقیقه ۴۲ توانست کار را به تساوی بکشد.

گلی که تا حدی اتفاقی و بادآورده نیز بود. ادر میلیتائو مدافع رئال مادرید قصد دور کردن توپ را داشت که با دخالت به موقع لوک دیانگ و برخورد توپ به تیر، توپ وارد دروازه شد تا بارسا که شایسته شکست هم نبود، بازنده به رختکن نرود.

این سومین گل متوالی دیانگ برای بارسا بود. مهاجمی که با اصرار رونالد کومان در روز پایانی نقل و انتقالات جانشین گریزمان شد و در ۱۵ بازی ابتدایی خود تنها یک گل زده بود. او در فهرست فروش بارسا قرار داشت ولی با درخشش در بازی های اخیر بسیار بعید است که ژاوی همچنان روی عقیده قبلی خود باقی مانده باشد.

بازی در نیمه اول با تساوی به پایان رسید اما نیمه دوم جذاب تر از نیمه نخست شروع شد. در این نیمه ابتدا کریم بنزما ستاره این روزهای رئال ترک عادت نکرد و به گلزنی هایش ادامه داد و در دقیقه ۷۲ بنزما روی دفع ناقص دروازه بان بارسا توپ را وارد دروازه کرد که البته این گل دوام چندانی نداشت و آنسو فاتی ده دقیقه بعد گل تساوی را به ثمر رساند تا همه چیز دوباره مساوی شود و نهایتا بازی به وقت اضافه کشیده شود.

در وقت های اضافه در دقیقه ۹۸ فدریکو والورده تعویض طلایی کارلتو روی کار ترکیبی و ضد حمله رئال توانست توپ را به تور دروازه بارسا بچسباند و تیمش را بار دیگر پیش بیندازد. شاگردان آنچلوتی نهایتا با نتیجه ۳ بر۲ پیروز این الکلاسیکوی جذاب شدند.

۲۵۷ ۲۵۶