شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#دمشق

نخست وزیر اردن:

هماهنگی امنیتی و نظامی با سوریه ادامه دارد

هماهنگی امنیتی و نظامی با سوریه ادامه دارد

«بشر الخصاونه» با بیان اینکه اردن هیچگاه در امور داخلی سوریه دخالت نکرده است، گفت: برقراری امنیت در سوریه برای «امان» حائز اهمیت است و به همین علت، هماهنگی امنیتی و نظامی با دمشق ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، «بشر الخصاونه» نخست وزیر اردن با بیان اینکه مأموریت دولتش هنوز به پایان نرسیده و نشست خبری روز یکشنبه گذشته او به منزله خداحافظی نبوده است، تأکید کرد به مبارزه در میدان ادامه خواهد داد و به گونه ای فعالیت می کند که انگار تا ابد نخست وزیر باقی می ماند.

الخصاونه که با خبرگزاری اردنی «عمون» مصاحبه می کرد، با بیان اینکه پنهانی به سوریه سفر نکرده است، افزود: تعامل و همکاری ما با سوریه مثبت است. ما هیچگاه در امور داخلی این کشور مداخله نکرده ایم و بازگشت امنیت و آسایش به این کشور برای ما حائز اهمیت است. به همین علت، هماهنگی امنیتی و نظامی بین دو کشور به ویژه در سایه تهدیدات قاچاق مواد مخدر و تروریسم همیشه برقرار بوده است.

نخست وزیر اردن درباره روابط کشورش با کشورهای حاشیه خلیج فارس هم گفت: روابط ما با کشورهای حاشیه خلیج فارس همیشه عالی و ویژه بوده است و این مسئله، به دخالت نکردن اردن در امور داخلی سایر کشورها و اجازه ندادن به سایر کشورها برای دخالت در امرو داخلی خود مرتبط است.

وی به روابط کشورش با رژیم صهیوینستی نیز پرداخت و تصریح کرد: روابط ما با تل آویو بر اساس توافق صلح است. آنها در امان سفارت دارند و ما نیز در تل آویو سفارت داریم. ما طبق توافق صلح عمل می کنیم و از آن برای حفظ و دفاع از منافع ملی اردن استفاده می کنیم.

بشر الخصاونه در پایان با اشاره مسئله فلسطین اظهار داشت: اردن بر موضع خود مبنی بر ضرورت برقراری امنیت در فلسطین بر اساس تشکیل دو دولت و شکل گیری کشور فلسطین با حاکمیت مستقل و به پایتخیت قدس شرقی بر اساس قطعنامه های بین المللی و عربی پایبند است.